Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kort historik: Hästen rullade antagligen fast i en box på tävlingsplats. Först feldiagnosticerad av tävlingsveterinären som trodde att...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Djurjouren
·
H
Hästvård Måste bara skriva om mitt lilla test med torv. Och jag kan säga att jag INTE gillar torv över huvud taget. Snacka om svårmockat. Ser ju...
2
Svar
22
· Visningar
1 900
F
Hästvård Jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara eller har erfarenhet av något liknande. Min häst har under någon veckas tid fått...
Svar
7
· Visningar
2 723
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Jag undrar lite över hur jag ska göra till vintern. Jag hade tänkt ge min fångponny hö, lusern och halm som grovfoder i vinter. Jag är...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: ameo
·
T
Hästvård Är det någon som har något bra tips om hur man bäst behandlar infekterade sår?
Svar
4
· Visningar
2 275
Senast: hillevie
·
W
Hästvård Mitt flug/knottmedel tog slut igår kväll och har inte tid att åka 10 mil för att köpa nytt idag. Är det någon som har något bra tips...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: boccia
·
Foder & Strö Mitt sto fick fång i våras och har nu gått på hö hela sommaren. Har sakteliga börjat vänja in henne på gräs några minuter om dagen nu...
Svar
10
· Visningar
1 157
S
Foder & Strö Behöver lite hjälp här med höannalysen. Har kollat lite på annalycen.se men blev nu förvirrad. De står såhär: Löst hö Gör så...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: smultronglass
·
F
Hästvård Förra måndagen hittade vi våran häst i hagen på tre ben. Han hade ett litet sparksår på höger bakknä och var väldigt allmänpåverkad...
Svar
2
· Visningar
1 654
Senast: Sara-Ida
·
D
Hästvård Jag har precis anmält en kvinna för vanvård och undrar om nån vet vad som händer?:confused: Hur går det till? Vem gör vad och när...
Svar
9
· Visningar
1 595
Senast: elle12
·
M
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt nu.. Det är så här att jag funderar på att avliva min ponny på 33 år.. Är det någon som vet hur...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: AnnaKarinA
·
D
Hästvård Hur långt ner ska man egentligen linda lindan när man ska tränna?:confused: Alla som jag har frågat säger olika... "Inte längre ner än...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Limaha
·
I
Hästvård Hej, jag har en 4-årig valack, tror jag. :d Men han gick som travhäst tidigare och på travsport.se står det att han är hingst. Och jag...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Sazalamel
·
M
Hästvård Jag söker lite länkar som handlar om starr hos hästar! Söker även sidor som visar erfarenhet om bortopererade ögon hos hästar! Jag har...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: millus
·
Hästvård Idag har jag fått veta att min lilla häst inte har varken borelia eller erlichia...Skönt men problemen är ju kvar! Har läst allt jag...
Svar
14
· Visningar
2 835
Senast: Sazalamel
·
C
Hästvård Hej! Är det vanligt att fullbloden har dåliga hovar? Ni med hästar som har dåliga hovar, vad brukar ni ge åt dem så att hovarna hålls...
Svar
14
· Visningar
6 818
Senast: smulemor
·
Hästvård Om hästen har en hov som är tydligt mindre än de andra, vad kan det bero på?
Svar
9
· Visningar
3 846
Senast: hillevie
·
C
Foder & Strö Om man ger sin häst t.ex krafft grov, kan man även ge betfor, eller "ingår" det i detta pellets som mycket annat? Har förr alltid...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Fjanton
·
T
Hästvård Jag brukar 'massera' min häst några dagar i veckan, eller ja, jag klämmer och petar lite på honom :p Varken han eller jag vet egentligen...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: schelin_j
·
B
Hästvård Hej. Jag skulle behöva lite tips på bra stretch övningar till hästen, speciellt för rygg och bakknä. Skulle bli tacksam om någon vet en...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Boomfalleralla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka