Täcke på eller täcke av?

Sv: Täcke på eller täcke av?

regnar det ihärdigt i dygn då får de gå i ligghallen för att få chans att torka och värma sig, annars börjar gubben frysa. regn med uppehåll emellan så går de ute utan täcke.

Är det över 12 grader ute så har mina inga täcken. De går ute i ösregn en hel dag med undantag för ca 3-4 h mitt på dagen då vi tar in dem, visiterar, fodrar och låter dem torka/vila från blinningar/knott. Om det blåser mkt och regnar får dom på sig ett ofodrat regntäcke under natten, och om det tvärt om, är värme bölja står dom inne från ca 12 - 17 då flugfäna e som värst och flugtäcke på sedan.

Funkar bra för oss :love:

Juni-augusti tycker jag att det alltid är täcke av, om det inte är exceptionellt dåligt väder med blåst och regn under långa perioder. De har ju sin fantastiska päls som fungerar så mkt bättre än våra täcken. Självklart kan det finnas undantagstillfällen, men jag tycker det verkar jobbigt för hästarna att gå med sina otympliga täcken hela vinterhalvåret, så jag låter dem vara utan när vädret bjuder till detta.

7 årigt fullblod med väldigt kort päls. Inget täcke (Får på sig flugtäcke och luva om bromsarna är riktigt j*vliga)

Hon har päls och den är väl impregnerad kan jag lova! Dessutom mat så hon kan hålla värmen.

I vårt stall har ingen (6 hästar) regntäcke, och ingen har visat att de fryser eller blir nedkylda.

Det var dock under 2 dagar det var typ 10 grader på dagen och runt nollan på natten och regnade hela tiden. Då fick hästarna på sig regntäcke för att inte börja frysa.

Har på annat ställe redogjort för att vi stallar in på natten. En behöver lite extra foder och vila, en annan blir lite för tjock om hon får gå ute och äta hela natten.

Täcke får frysfisen på sig när det hällregnar hela dagen.

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 908
Senast: Twihard
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 031
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V