Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett delikat problem... REGN! Min häst går i en hage själv, det är en skogshage. Det finns två, kanske tre ställen som han kan...
2
Svar
24
· Visningar
2 581
Senast: 95johsv
·
I
Hästvård Hej! Jag har hört av vissa att man INTE ska smörja med hovfett, för då när man smörjt kommer hoven bara bli torrare och skörare! Medan...
Svar
16
· Visningar
2 626
Senast: Iceland_lover
·
T
Foder & Strö Hade ute en hovvårdare härom dagen till min häst. Hon sa att hans strålar är angripna av svamp, och han kommer ömma mycket om det inte...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 459
Senast: ZOFUS
·
C
Hästvård Hej Alla! Jag har lite frågor angående det här barfota-fenomenet. Min häst har fått gå barfota nu på sommarbete och det funkar ganska...
Svar
19
· Visningar
1 481
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Min 2 åring har fått som stenhårda bulor några centimeter bakom mulen. Dom ömmar inte, och det känns nästan som ben. Något tips på vad...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa hösilage istället för hö i år... Så trött på hö som blir dåligt, även om det är bra när man köper det så börjar...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: ZOFUS
·
Foder & Strö Finns det tistlar som är giftiga? Har alla tistlar samma effekt - dvs skyddar glatt muskulatur och renar levern?
Svar
1
· Visningar
956
Senast: tenesie
·
B
Hästvård Sitter & väntar på att vet. skall ringa. Var & verkade min shettis på hingstbetet igår, & när jag lyfter hovarna så har hans små...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: chilla
·
Foder & Strö Jag har inte en aning om vad mitt bete innehåller! Finns det några riktvärden som man kan räkna utifrån? Förstår att det inte kan bli...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: Strajder
·
C
Hästvård har ni någon erfarenhet av dessa? om ni prövat, har de fungerat som utlovats? hur har ni bekostat dessa? tycker ni att det är rätt av...
2
Svar
37
· Visningar
4 329
K
Foder & Strö Hur reagerar hästar på saltbrist?
Svar
1
· Visningar
767
Senast: mahlmt
·
T
Hästvård Kom ut till hästen nu i kväll efter att ha varit bortrest i en vecka. Innan jag åkte hade jag sett att han var lite 'spårig' i pälsen...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Tant Asta
·
Hästvård Avmaskade hästarna igår och ett åringen hade en liten vit mask, en större vit mask ca 5-8 cm lång + lilla blodmasken. Försöker hitta...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: knasan
·
E
Foder & Strö Enligt min foderstat som jag har idag får min häst 0,6 mg (antar jag att det är man skriver ut), men hon skall behöva 1,1. Jag har varit...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: Emelie3
·
F
Hästvård nu är de så att ja ska sätta igång min häst efter en tids skada, stått i liten hage ett tag. men nu är de så att de är omöjligt att...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: cutty
·
G
Hästvård Jag har en c-ponny som har blivit mycket dålig pga all pollen som har varit:cry: Hon började hosta på våren och då var vi till...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 764
Senast: gullebarn
·
A
Hästvård Vet att det kanske inte är sesong just nu men har lovat att kolla upp morottslevrantörer i Eskilstuna trakten till stallet:confused:är...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: angelhorse
·
H
Hästvård är det någon som vet om hööks har någon karledsalva? Kan inte hitta någon i sortimentet på nätet, men tycker att det bör dom ha...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: Eddas
·
Hästvård (vet inte vad denna ska ligga men tyckte här passade bäst) Har en fjordhäst valack 22 år som vid midsommar snubblade till när min...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Molle__
·
Hästvård Snackade med en vän för ett tag sen, som hade träffat någon som påstod sig vara utbildad till "hästagronom". I vilket fall som helst så...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Barnardo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024