Hjälp till HostHäst

Sv: Hjälp till HostHäst

Längesedan du skrev nu men jag har skrivit ett svar om du söker på Bukandning eller bara söker på Mammamy så hoppas jag du kan få lite tips.

Nu äter hon dessa omtalade alger. röd-alger.. Lite problem att få i henne det bara.. hon verkar inte gilla smaken direkt.. Men igår kväll åt hon det iaf efter ett tag :) Hoppas så att hon blir bättre av det!

Hej

Vår häst har fått Secreta Pro och han har diagnosen Bronkit , vi har köpt detta i syfte att han skall hosta upp slem ,men vi har också hört från andra att detta naturmedel varit effektivt just mot hosta.
En del har pratat om alger men det är ingenting vi har provat.
Jag har vid något tillfälle provat lite huskurer med riven ingefära,citronsaft,honung och morot det finns en hel del örter man kanske kan testa själv men man måste vara försiktig.
Jag har skrivit en del under "Bukandning" skriv gärna till mej så skall jag försöka komma med råd ,men under bukandning så var det en tjej som skrev till mej om någon mask man kunde köpa via veterinär.
Våran häst har inga direkta problem med hosta det har hänt när någon
slarvat så han kom åt dammigt hö,då började han hosta direkt och numera måste vi ha regntäcke för så fort han blir kall-börjar han hosta.
Annars så har vi gjort alla förändringar vi kan för att underlätta för honom.

Hej

Vår häst har fått Secreta Pro och han har diagnosen Bronkit , vi har köpt detta i syfte att han skall hosta upp slem ,men vi har också hört från andra att detta naturmedel varit effektivt just mot hosta.
En del har pratat om alger men det är ingenting vi har provat.
Jag har vid något tillfälle provat lite huskurer med riven ingefära,citronsaft,honung och morot det finns en hel del örter man kanske kan testa själv men man måste vara försiktig.
Jag har skrivit en del under "Bukandning" skriv gärna till mej så skall jag försöka komma med råd ,men under bukandning så var det en tjej som skrev till mej om någon mask man kunde köpa via veterinär.
Våran häst har inga direkta problem med hosta det har hänt när någon
slarvat så han kom åt dammigt hö,då började han hosta direkt och numera måste vi ha regntäcke för så fort han blir kall-börjar han hosta.
Annars så har vi gjort alla förändringar vi kan för att underlätta för honom.

Okej.. Vad bra att det finns sånt som fungerar. va in på din tråd förut och läste. finns en hel del tips..
Vi provar som sagt nu men alger föest får se om det blir nå bättre. Jag tycker att hon hostar mindre, men andningen är fortfarande lika ansträngd.. :(
Dessutom är det kladdigt och svårt att "få i " henne algerna ibland. menmen. skam den som ger sig..:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 905
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 130
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 149
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V