Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård var ut och kollade på min valack som är ute på foder och hittade något jag blev orolig över. jag har tyvärr ingen bild ännu, men jag...
Svar
12
· Visningar
1 054
Senast: Erikan
·
M
Hästvård Har haft hand om en häst i ca 2 månader. Den första månaden så hade han "sälpäls", riktigt fin i hullet, motiverad och pigg. För några...
2
Svar
24
· Visningar
2 005
Hästvård Hej! Jag har två barfotahästar här hemma, varav en unghäst(4år) jag hämtade för ett år sedan. Hon hade då bärrandsröta, rötan är...
Svar
6
· Visningar
1 676
Senast: tenesie
·
Hästvård Jag har en häst som i vanliga fall är väldigt pigg och positiv men som vid fällning blir fullständigt oridbar. Jag har visserligen haft...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: lala
·
Hästvård Kan ni inte slänga in bilder på era hästars skador och sjukdomar? Tänkte att jag vill lära mig känna igen olika skador och sjukdomar så...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 948
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård B-ponnyn har som jag har som sällskap hemma har blivit så rinnig ur ögonen. Upptäckte det för ett tag sen men tänkte inte så mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 291
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Börjar få paniiiiik! Vädergudarna är inte på hästägarnas sida nu :mad: Det har regnat konstant i flera veckor, och höet har varit klart...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 997
Senast: Mahogny
·
E
Hästvård I förrgår så kom min häst in från hagen med ett litet sår på ena framknäet. Ingen fara trodde jag och gjorde rent och så. Nästa dag...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: EQL
·
C
Hästvård I tidningen Ridsport läste jag en artikel om att man kunde göra rent hästboxar med målartvätt. Man behövde knappt skura alls utan bara...
Svar
5
· Visningar
1 474
Senast: diartistakasha
·
C
Hästvård Upptäckte idag en bula på Bakbenet. Sidan av hasen ngt längre ner. Ska se om "svullnaden" gått ner imorgon. Vad kan det vara? Han...
2
Svar
20
· Visningar
5 784
Foder & Strö Det är väl så? Att om det blir fuktigt oså, i höbalen så möglar det? Nu pratar jag vanligt TORRHÖ på bal, alltså inte...
Svar
19
· Visningar
2 485
Senast: tenesie
·
Foder & Strö Sitter o räknar lite på analysen och kommer fram till att han får mer energi än vad han behöver ha. Vad menas med det? Är uberdålig...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: Denver
·
Foder & Strö Vi kommer i vinter ha lösdrift med både unghästar och äldre, lättfödda hästar. Unghästarna behöver naturligtvis mer protein och energi...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: Amk
·
Hästvård Min häst är på bete och pga skada tänkte jag att han skulle få gå hela sommaren - dvs mitten av september om vädret tillåter. Problemet...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 958
Senast: norpan
·
N
Hästvård Jag har ett stort problem med mitt sto! Hon tappar sina skor nästan direct efter skoningen. Sist hann de gå två dagar innan den första...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: N4tt4N
·
S
Hästvård Har aldrig haft en halt häst förut och veterinären har semsester en dryg vecka till. Skulle därför vilja höra lite mer från er som haft...
Svar
6
· Visningar
4 371
Senast: Apollo 13
·
M
Hästvård om en jägare avlivar min häst pga sjukdom,måste vet vara med då? får man ut livförsäkringen efter detta,el måste en vet avliva hästen...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: ancan
·
M
Hästvård Vilket är bäst? Spån eller torv. Är det stor skillnad? Ska byta från halm till något av ovanstående.
2 3
Svar
42
· Visningar
5 612
Senast: miisen80
·
K
Hästvård Jag har problem med min 3-årings hovar. Hon har alltid haft bra och hårda hovar, men nu så har strålen börjat "Ruttna" ock fläkas upp:(...
Svar
15
· Visningar
1 612
Senast: marer
·
E
Hästvård *Tävlingskondition* -Vilade 2 veckor -6 veckors skritt -2 veckors trav. Redo för att börja galoppera -3 veckor med vila (skrittade...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: explosiv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10