Spån eller torv till hosthäst?

Sv: Spån eller torv till hosthäst?

Nu har min pålle ätit i två dagar! Till och med frukosten var borta i dag! :D Gjorde ett sista desperat försök med att byta mat och det verkar funka.
Hon var även ganska pigg i dag på ridturen, andas fortfarande tungt och hostar men hon kändes ändå lite piggare.
Sen är det ju bara det här med att byta stall, folk har lite olika åsikter om det och tycker att det är förhastat av mig, men man måste väl ändå lita på veterinärens omdöme?
I vilket fall som helst så har jag upptäckt att det inte är helt lätt att hitta småbalar i hösilage. Horsehage är väl det optimala men det kostar 4kr/kg :crazy: Någon som känner till någon som säljer i närheten av Helsingborg eller Ängelholm?

Hästbiten i Ängelholm brukar sälja Horsehage, men jag vet inte vad de tar per kg.
Jag har köpt Equiforage Horsegrass i småbalar i en affär i Påarp, utanför Helsingborg, för 3.50/kg, men vet att de har sålt slut nu. Nästa leverans blir i september (andraskörd).

Immer

Det är hästbiten som tar 4kr/kg om man köper en hel pall. Annars 4,40 kr/kg. Men det sägs att man kan ge 1/3 mindre än om man fodrar med hösilage/hö, någon som vet?

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: tanten
·
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
399
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
713
Senast: Stålvilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10