Vitaminbrist av något slag? HJÄLP!!!

Sv: Vitaminbrist av något slag? HJÄLP!!!

Är det vanlig Krafft grund du ger så kan du byta ut mot krafft protein eller krafft grov. Bra proteinkällor är ju annars lucern och soja. Själv föredrar jag soja men många tycker att det kan vara lite krångligt eftersom den innehåller så mkt protein. 1 kg krafft är nog lite lite, prova att höja.

Sv: Vitaminbrist av något slag? HJÄLP!!!

Du kan ju prova att stödutfodra med lite hö eller hösilage (beroende på vad hästen brukar få) när hästarna magrar av ska man i första hand öka grovfodergivan.

Hoppas att det löser sig!

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 636
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Det kanske finns en sådan här trådan redan, men jag försökte hitta nån. Om det gör det så länka gärna i så fall. :) Min häst har...
Svar
13
· Visningar
4 221
Senast: opus
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 862
Senast: Cut3Leo
·
Foder & Strö Det är så att jag sköter om två hingstar som bor hos en fodervärd. Det är fodervärden som har sökt hjälp med hingstarna pga sitt jobb...
Svar
4
· Visningar
1 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka