Min lilla Sko tappare.

Sv: Min lilla Sko tappare.

Att tänka på är att om man har en häst med svaga trakter är flappen inte att rekomendera då det blir en stor nötning mellan trakt och plast.Bara ett tips..
saila

Jag har ett stort problem med mitt sto! Hon tappar sina skor nästan direct efter skoningen. Sist hann de gå två dagar innan den första skon trillade av.
Hovslagaren ska vara bland de bästa och skor många andra hästar som inte har samma problem som min. Därför tror jag inte felet är hos min hovslagare. Jag funderade på om hennes hovar va för torra och gav henne extra B vitaminer nu. Hon har fått betydligt finare päls men skona flyger!

annars har hon inga defeckter på hovarna eller så.

vad ska jag göra? vill ha så många råd jag kan av någon som vet!?

tack :)

Jag hade nog gjort (som Ramonarunds också skrev) testade en annan hovslagare , bara för att utesluta det ur "felsökningen".

Är din nuvarande hovslagare så bra som du säger så kunde väl h*n gett dig tips på hur du skall göra.
Så kul kan det väl inte vara att köra tillbaka och slå på tappskor flera gånger under en skoperiod? :confused:, hade jag varit hovslagare hade jag reagerat på en gång och försökt undersöka anledningen till att skorna "flyger" av hela tiden.

mhm :) jag har sökt lite på google.se och läst om flappskon. Där stod det att den kan ge lite ömfotade hästar. Hon blir lätt ömfotad och jag vet inte om jag vill våga utsätta henne sör det eftersom hon kanske blir halt?!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 001
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 385
Senast: mackan
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 251
Senast: mily
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 897
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10