Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad i hela friden betalar man för då! 2100 bagis tycker jag var magstarkt! Besiktningen gällde inte försäljning utan lån, så hästen...
Svar
19
· Visningar
1 300
Hästvård Syrrans häst är hos vetrinären som konstaterade förkalkningar och aktivitet i stora delar av ryggen. Är det kört??:cry:
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Lady_D
·
Hästvård Min arab kille har en rejäl knä galla på ena frambenet.Vad kan man göra åt en sån?Vetten ska komma ut och titta på den senare i höst men...
Svar
15
· Visningar
2 313
Senast: cerrox
·
M
Hästvård Hej! Jag har ett problem. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för hästschampo till min fux. Dessutom är han rädd för slangen och...
Svar
16
· Visningar
2 397
Senast: Ancor
·
Hästvård Hästen skrittas nu igång och han är naturligtvis väldigt stel. Han blir stel även av bara någon dags vila så nu när han har stått flera...
2
Svar
35
· Visningar
2 289
Senast: axel
·
Foder & Strö Är det bra eller dåligt? Är det generellt sett mer eller mindre näring i det? Min ena häst är rätt svårfödd så jag känner mig lite tveksam..
Svar
13
· Visningar
3 682
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Har nu hittat en foderhäst som jag jätte gärna vill ha !! Men hon hár haft en fraktur på giffelbenet.. hur allvarligt är det ? och Blir...
2
Svar
38
· Visningar
4 397
Senast: Charlotte
·
Hästvård köpte en unghäst för 1 ½ år sedan. Han är född 04 och enligt säljaren dansk import u.fullblod e.okänd. För ca ½-1 år sedan tog jag ut ET...
2
Svar
36
· Visningar
6 482
Senast: misan1984
·
M
Hästvård Jag undrar hur jag ska få min D-ponny smal:crazy: Han är tjock året om, både fet och bukig och jag vet liksom inte om det beror på...
2
Svar
37
· Visningar
3 353
Senast: mjauen
·
L
Hästvård Hur vet man ifall hästen har patellaupphakning, vad är det?:smirk:
Svar
3
· Visningar
759
Senast: trav
·
B
Hästvård Min shettis har gått utan skor i många år, men under tiden han reds mycket fick han skor fram. Nu när han inte ska ridas på ett bra tag...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: ameo
·
M
Hästvård Jag och min kompis har två ponnyer hemma som vi har hyrt från ett ställe i en månad. Min häst är 16 år gammal , dock vet jag inte...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Micheellee
·
Hästvård Min häst har inte fällt normalt i sommar. Ingen mask, sannolikt ingen protein- eller annan brist, pigg, fräsch och glad häst - och...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Acses
·
E
Hästvård min medryttarehäst står ofta väldigt nära varann med bakbenen, bara typ 9 cm mellan dom.:confused: hennes hovar lutar dessutom utåt så...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: mirjab
·
S
Hästvård Hästen fick sitt första fånganfall för 23 dagar sen. Redan dagen efter var han betydlig bättre. Åt halv dos butta i en vecka. Han...
Svar
6
· Visningar
13 613
Senast: Saigon
·
Foder & Strö När det gäller foder till dräktigt sto? Finns det något man absolut inte bör ge dräktiga ston i foderväg? Vad är bra och vad är...
Svar
2
· Visningar
642
M
Hästvård Skulle behöva lite hjälp, då jag inte är så inläst på området korsförlamning. Mitt D-Ponny sto blev för några dagar sen "halt" (stel...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: sissu
·
L
Hästvård Ja, som sagt, är det nån som ger sin häst noni? Jag har sett att det börjat komma ut på marknaden för djur och undrar vad ni som...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 459
Senast: lillsyrran
·
P
Hästvård Hejsan! Är det nån mer som har en häst som är kittlig på benen, frambenen speciellt? När jag skulle klippa min hästs ben för första...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Pontiac
·
M
Foder & Strö Ska nu ge mig ut och leta rätt på ett bra hösilage, men jag är lika klok på det här med analysresultat. (har läst på så gott jag kunnat...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10