Nån som använder NONI till sin häst?

Sv: Nån som använder NONI till sin häst?

usch jag blir bara så otroligt arg på sådana här bluffar :mad:
Människor som mår dåligt eller vill hjälpa sina djur går på sådant här som är påtänkt av människor som vill tjäna pengar och skiter i andra :mad: :mad: :mad:
Det finns medicinskt beprövade naturmedel och örter mm men sådant här bluffmakeri gör mig GALEN
Att det är en druvjuice som går att dricka och räknas som livsmedel och vill man köpa den för 400 kr litern så låt gå för det men tro inte att den botar något och att den utomlands får säljas med just förklaringen att den botar sjukdomar gör mig GALEN igen...
I Usa har de läkare som intygar att den funkar (läs dock att läkare är lätta att köpa "deras åsikt"alltså utomlands)... Tack Sverige och EU att sådan marknadsföring är FÖRBJUDET....

Hittade en internationell artikel om detta... ursäkta engelskan orkar inte översätta....grr måste ta ett glas (icke noni) juice för att lugna ner mig :devil:

CBS) LOS ANGELES They call it a miracle in a bottle. It is the Tahitian Noni juice, a fruit juice that's taking America by storm. But is it a miracle or just hype? The so-called miracle is a prickly, stinky fruit from Polynesia.

Tahitian Noni International based in Utah is the biggest seller of the Noni juice, which they claim promotes good health.

We took a hidden camera into a meeting for sales distributors in Costa Mesa. It sounded like money is growing on trees, at least, the Noni tree.

Sales of Tahitian Noni juice are in the billions. "Every 1.7 seconds somebody buys a bottle of Tahitian Noni juice," one salesman told us.
So why all the hype? We went undercover to find out. We invited two of their distributors, Dee Strubb and Jeanette Bush to our house in Orange County.

They immediately started sharing their stories of medical miracles, testimonials like the woman who was badly burned in an accident. According to Bush, that woman applied massive Noni on the burn and had her wedding in a strapless gown.

Bush's mother, who supposedly had macular degeneration, recovered when she drank Tahitian Noni juice. "It brought back her eyesight," she told us.

Then there's the story of the AIDS patient who survived. We asked if there have been any studies on what it does for HIV. Strubb told us that there have been many studies. "Even dementia, if it's caught that early then it will put it in reverse," Strubb added referring to the Noni juice.

During our meeting one of our undercover producers posed as a lupus patient. Sure enough they prescribed Tahitian Noni at $50 a bottle. "For lupus what I would recommend is to start out slow and then an ounce the first two days when you wake up in the morning," our producer was told. Should we consult her doctor? We asked. "No, just take it," Strubb said.

Dr. Jeffery Galpin is an immunologist, he's reviewed studies on Noni juice and their claims and says they can't back them up. "It's promoted to do everything with no validation of anything."

We asked him if Noni juice could cure lupus. "No," Galpin said. We asked him about reverse dementia or macular degeneration. "Absolutely not," Galpin told us.

We caught up with Bush to see if she can back up her claims. We asked her if there have been independent scientific studies that show it helps AIDS. "Not that I know of," she said. We asked about lupus. "Not that I'm aware of."

So we confronted Bush about the fact that she might be selling false hopes for $50 a bottle. "No, no, no," she said.

In 1998 the California attorney general's office issued an injunction against Tahitian Noni International, then called Morinda inc. The company agreed to stop making claims their juice treated, prevented or cured diseases, which may explain why we keep hearing the word: miracle.

"We can't say it cures anything but it does miracles," Strubb said. Strubb agrees with us that miracle and cure go hand in hand but says, "the company says we can't call it a cure. We have to be careful."

For federal trade commission attorney Ray Mckown the words also go hand and hand. "Whether an advertiser uses the word cured or miracle, it makes no difference."

Bush stands behind her "miracles" and defends the benefits of Tahitian Noni juice. She insists that she is not just selling false hope to people. She ended the conversation when we requested names of her so-called patients.

We spoke to Noni International officials who say these distributors were breaking company rules. They prohibit distributors from making therapeutic or medical claims.

har provat på min travvalack(tävlar) för han skulle bli lugnare, lägga hull, höja prestationen. Han blev inget utav det, 2 flaskor för 1.889 kr.. hua. Han hade inga problem med att äta det. Men kunde lika gärna gett honom Chevinal Plus i princip..

oj så dyrt. Hittade den amerikanska hemsidan (får man sätta den här? eller är det reklam - för det vill jag INTE göra) och där finns 2 !!! produkter för hästar. Innehåller bland olika oljor, juicer och vitaminer.. Detta företaget har kommit på ytterligare ett sätt att tjäna pengar.. Hästägargruppen som är mån om sina hästar. Tagit fram 2 medel, ett för allmänt välbefinnande och fin päls och ett för leder etc... Till ett enormt pris. Och folk går ju på det. Finns liknande medel ute på marknaden som är mycket billigare... Jag menar, en firma som tillverkar fruktjuicer till människor, vad vet de om tillskott till hästar?... GRRRRRR

Inte sagt att produkterna inte går att använda och att de nte ger lite fin päls pga oljor och vitaminer men till detta pris !!!!! huga

låter som jag är väldigt avogt inställd mot detta företag och efter att ha sett just den undercover filmen (danska) där 2 killar utgav sig för att vilja vara återförsäljare för noni juicen (för människor) så är jag helt upp över öronen ILSK. De gick på säljmöten i Europa där de blev tillsagda vad de inte fick säga och vad de fick säga om människojuicen och vad den kunde bota och vilka mirakel den kunde göra. Sen besökte de också de som startat upp firman i USA - 2 rikingar i ett enormt hus som pratade om att "så här bra får man det om man är duktigt säljare"... (det man tjänar på som säljare är helt enkelt att få säljare under sig som säljer så man får en viss del av deras försäljning, därför tjäntar de högsta cheferna så enormt mycket pengar) etc etc.. Men inte någon stans kan det stödja sin mirakel juice med vetenskapliga studier, de blev också förbjudna i slutet på 90-talet i USA att just påstå att juicen kunde bota sjukdomar (cure) som cancer etc. Då övergick de till att kall juicen till MIRAKEL juice istället. GRRRRRRR
Såna här företag är som afrikabreven....jag hatar när oskyldiga blir lurade och går på sånt..
Hälsn Lillemim som bler mer och mer luttrad med åren som går.....
och som inte skriver mer om detta nu :mad: (om jag inte ser mer frågor om julicen förstås:smirk: )

kanske för att man vill veta vad det är ...

oj så dyrt. Hittade den amerikanska hemsidan (får man sätta den här? eller är det reklam - för det vill jag INTE göra) och där finns 2 !!! produkter för hästar. Innehåller bland olika oljor, juicer och vitaminer.. Detta företaget har kommit på ytterligare ett sätt att tjäna pengar.. Hästägargruppen som är mån om sina hästar. Tagit fram 2 medel, ett för allmänt välbefinnande och fin päls och ett för leder etc... Till ett enormt pris. Och folk går ju på det. Finns liknande medel ute på marknaden som är mycket billigare... Jag menar, en firma som tillverkar fruktjuicer till människor, vad vet de om tillskott till hästar?... GRRRRRR

jag blir bara alldeles matt att folk ö.h.t går på det. och ens överväger att spendera såna saker på hästarna. snacka om i-lands syndrom. suck.

Sen om det är NONI eller ProViva tror jag inte spelar så stor roll.

Proviva har en dokumenterad effekt, därför har det varit ett hiskiligt hallåande om de sk probiotica bakterierna. Proviva har patent på sin produkt, och anser att probiotican således ska ingå i den här patenten och inga andra likvärdiga produkter ska fn inte få finnas.

Proviva har en dokumenterad effekt, därför har det varit ett hiskiligt hallåande om de sk probiotica bakterierna. Proviva har patent på sin produkt, och anser att probiotican således ska ingå i den här patenten och inga andra likvärdiga produkter ska fn inte få finnas.

Det var inte produkten jag syftade på utan grejen bara. Vi tar frön fasttejpade i öronen ist. Hörde att man använder det som bantningsmedel i Kina eller var det nu var. De säger att fröna dämpar matlusten i en veckan innan effekten "rinner ut".

Kan bara svara för mig själv, men noni fungerade på mig, har inte behövt äta magsårsmedicin på två år nu. Provade hästjuicen på min dam, som förövrigt inte brunstat en enda gång under det året jag haft henne, efter ca 1 månad började hon brunsta och har därefter fortsatt:bump: Vilket är tur för matte som vill att hon ska få en bebis

Det finns ju enklare och billigare sätt att få stoet att brunsta om det är det man vill. Aldrig att jag hade stoppat i mitt sto något så otestat som Noni...

jag har prövat det till mig själv och till en exemhäst. helt utan resultat (har en vännina som säljer det och är vääldigt entusiastisk). sedan hörde jag för ett tag sedan att det fanns något i aloe vera juicen som inte kroppen kunde bryta ner utan som lagrades (läste det någonstans, minns inte var). salvan och linementet tycker jag därimot funkar bra.

Jag kan ju inte se att hon mår dåligt av det och hon äter det med god aptit, så jag tror ju inte att det är skadligt för henne!

Kan tyvärr inte svara på det. Jag ogillar bara skarpt företag som detta som tillverkar juicerna och utan vetenskapliga tester kallar dem mirakel samt att de är ENORMT dyra (rent syfte att lura folk och fä). Surfa på nätet och kolla om du kan få någon internationell kommentar om den produkt du undrar över? Vissa produkter kanske funkar för vissa åkommor men i många av de fallen kanske åkommorna skulle gått bort i alla fall (placebo effekt). Utan vetenskapliga tester kan man ju bara testa om man har råd. Men bättre då att köpa liknande billigare alternativ tycker jag personligen i alla fall - allt dyrt är ju inte bra.

skadligt är det kanske inte, det består ju näst intill bara av druvjuice. men nonifrukten, den kan ju igentligen inte vara menad att äta så som dom ynkligt få % i juicen luktar/smakar. påminner ju om orne :crazy:

annars kan man ju ge druvjuice, den innehåller ju mkt. antioxidianter (eller hur det stavas) och är väldigt nyttig. dessutom väldigt mkt. billigare.

Det var inte produkten jag syftade på utan grejen bara. Vi tar frön fasttejpade i öronen ist. Hörde att man använder det som bantningsmedel i Kina eller var det nu var. De säger att fröna dämpar matlusten i en veckan innan effekten "rinner ut".

Fast det borde väl kunna stämma. Om man pillar in fröna tillräckligt långt in gör dom väl så ont att man inte kan tänka på att äta (äter man borde det göra mer ont). Så då går man ner i vikt tills man "tröttnar" på fröna i örat och ser till o få ut dom:-)

/ Lavinia

Några av mina kompisar är likadana, använder AV-juicen till sina hästar. För att det är bra mot allt, från magsår till dåliga hovar och leder, även till folk.
Hon tycker att jag ska det till min gubbe som har problem-mage och dåliga hovar och leder. Har oxå själv en problem-mage.:(
Har hört/läst att det kan bli ännu värre med juicen.
Använder bara linimenten, med bra resultat.
.

har även jag testat ALoe Vera Juicen när jag jobbade i travstall, rekommendation av en massör, till en mager passhäst. men han gick inte upp i vikt för det, men han åt det. Håller däremot med föregåend eom linement & salvan, underbara. Gelen är toppen på sår & karleder.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 476
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat