Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Man har ju alltid hört att hårt tränande hästar, unghästar och dräktiga ston ska ha extra E-vitamin och Selen, men Hur mycket extra är...
Svar
13
· Visningar
1 506
Senast: ghost
·
M
Hästvård min ponny har tyvärr fått fång,vilket han aldrig har haft innan...e det vanligt att dom får sk kronisk fång?? vill inte att han ska gå å...
2
Svar
38
· Visningar
2 457
Senast: Nica2
·
E
Foder & Strö Min häst behöver mycket tillskott nu och jag vill bara veta att han inte kommer få en chock eller nåt! :crazy::p Han får detta just...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: thorelicia
·
A
Foder & Strö Varför ger man hästarna glucosamin?
Svar
19
· Visningar
1 585
Senast: thorelicia
·
Hästvård Hej! Jag har en fråga angående en kbl-travare valack som jag har haft hand om både när han var ung och för 4 år sedan då jag hade honom...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: tjalle
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av Kvarnbyfoders Derby? Det är ett stärkelsereducerat foder som skall vara bra för hästar med magstörningar...
Svar
15
· Visningar
1 769
Senast: puppan2
·
E
Hästvård i vintras hade min häst en partellaupphacknig och jag håste rida henne för att hon inte ska få den tillbacka! men det är jätte många som...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: Gesska
·
Hästvård Min häst har blivit (på en dag) svullen och varm i kotan på ena bakbenen. Hon har sedan ett tag haft ett sår som inte velat läka, så jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: lundborg
·
H
Hästvård Ni som gör det, hur mycket tar ni av varje när ni blandar? Hur anlägger ni bädden, blandar ni bara ihop allt eller gör ni på annat vis...
Svar
5
· Visningar
1 738
H
Hästvård Fick hem en shettis för några dagar sedan...hon har gått med får hela sommaren...men när ja skulle gå igenom henne så kröp de massa i...
Svar
15
· Visningar
1 650
C
Hästvård Jag avmaskar mina hästar mot Botulism och hästinfluensa. Det är min syster som tidigare skött detta, men nu vilar allt ansvar på mig...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Contender
·
S
Hästvård För ca en månad sedan började min häst bete sig konstigt. Hon gick stapplande, låg ner mycket, haltade till i vändningar och stod och...
2
Svar
36
· Visningar
4 625
Senast: Sar
·
B
Hästvård Vad är det för äckliga kryp som kryllar i öronen på hästen och som sitter och suger blod och flyger i väg när de kryper ut ifrån örat...
Svar
4
· Visningar
1 703
Senast: klabbarparn
·
G
Hästvård Har ni några tips på bra rengöringsmedel till stallet?? Läste någonstans att man kunde använda medel som man gör rent hus med innan man...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Criks Pacific
·
Hästvård Ja, min fråga är helt enkelt om man bör hålla sårytan öppen till svullnaden gått ner eller om det bara är bra om det börjar läka innan...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: Thera
·
A
Foder & Strö Hur gör ni med era fodringar i hagen? Våra hästar får frukosten, lunchen och middagen i hagen, kvällsfodringen i sina boxar. Vi är ett...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: minschamamman
·
C
Hästvård Finns det något avmaskningsmedel som tar all mask, eller vilket avmaskningsmedel tar flest maskar? Vilka maskar måste man avmaska mot nu?
2
Svar
26
· Visningar
2 335
C
Hästvård Hej! Jag hörde att man kunde operera hästar mot krubbitning och att man då skär bort de muskler som hästen använder när den ska ta stöd...
2
Svar
24
· Visningar
3 207
Senast: Quietheart
·
L
Foder & Strö nu börjar det sakta lida mot höst och dags för installning. jag skulle vilja ha råd om hur jag på bästa sätt ska utfodra mitt äldre...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har kört med fibergi i nåt år nu men ska övergå till havre nu(bland annat)på lantmännen fanns det vanlig foderhavre+kraffts egen...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: Lollo_ok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10