Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag satte kaffet i halsen när jag läste denna artikeln idag. Måste bara fråga om det fortfarande finns folk som säljer hästar påd detta...
Svar
16
· Visningar
1 530
Senast: lilstar
·
Hästvård Jag undrar hur hovslagre från hovslagarutbildningen i får lära sig verka? Har precis haft en utbildad hovis här och det såg verkligen...
2
Svar
25
· Visningar
3 167
Senast: morgaine
·
A
Hästvård Jag undrar hur länge hästarna får gå ute dygnet runt utan tillgång till vindskydd?
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Immer
·
A
Hästvård Vad är det bästa för hästen när den är halt? Bara gå och vila i hagen? Kan man linda in benet? Isåfall nåt speciellt man ska smörja...
Svar
9
· Visningar
2 573
Senast: lundborg
·
Hästvård Det är min häst, har ingen aning om vad hon hittat på. Hon blev det i fredags förra veckan. Började bara med rejäl svullnad och värme...
Svar
7
· Visningar
4 406
Senast: CallMeAce
·
T
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av det? Bra/dåligt.Resultat mm. Funderar på att ge det till min gamling...har givit lucernhack men det är...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: HelenaHandberg
·
B
Hästvård Hej! Började läsa inlägget nedan ang nån som blivit anmäld för djurplågeri, och hennes häst ömmade tydligen på grus... Läste inte...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: bigganl
·
F
Foder & Strö Hej, jag hade tänk att byta till krossad havre istället för hel havre. Min fråga är, är 1 liter havre lika mycket som 1 liter krossad havre?
Svar
4
· Visningar
843
Senast: arabia
·
K
Hästvård Jag funderar på att ta hem en kiropraktor som får kolla igenom min häst... Skulle vilja höra lite om era erfarenheter... Vad har era...
Svar
5
· Visningar
879
Senast: JGL
·
Hästvård Har en häst som gått på gräs tidigare år utan problem (varmblod, 20 år) och som inte är speciellt känslig av sig vad jag förstått (inte...
2
Svar
25
· Visningar
4 941
Senast: malumbub
·
M
Hästvård Jag skulle bara vilja höra om det är någon som har erfarenhet av att hästen står och lyfter på bakbenen , speciellt det ena. När man...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: malunn
·
S
Foder & Strö i år kommer mina hästar få det kalcium och fosfor de behöver av grovfodret. Egentligen behöver endast selen tillföras. Vilket är bäst...
Svar
10
· Visningar
1 030
Senast: Sock
·
J
Hästvård Hur använder du den? Hur mycket per dag? Vilken sort har du? Hjälper den? Av vilken anledning har du den på? Och nu vill jag inte ha...
Svar
12
· Visningar
4 291
Senast: Immer
·
A
Hästvård Hej Är det någon som har nåt bra tips att bli av med sår i karllederna, vet att det kan vara svårt och ta lång tid men du kanske har...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Hästvård Min häst verkades (tog av skorna fram inför vila och bete) i måndags och hovslagaren var lite förbryllad över de förändringar hon såg i...
Svar
19
· Visningar
4 697
Senast: Annikan
·
Hästvård man hör ju olika från alla... vissa släpper hästen på bete för att SJÄLV få semester vissa gör det för HÄSTEN vissa vilar aldrig...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: HumleMumlan
·
Foder & Strö Varför ger ni era hästar betfor? Vad finns det för för- och nackdelar med det? Har frågat runt lite på hemmaplan, men ingen verkar ha...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: puppan2
·
H
Hästvård Har någon haft sin häst i det? Pga spricka el fraktur vad vet jag. Min häst hänger eller står i en sådan just nu för att dom inte vet om...
Svar
15
· Visningar
4 047
Senast: hasselby
·
T
Hästvård Ännu en tråd med hovar,hoppas jag lägger denna rätt :) Jo min kallblodstravare har sedan jag fick honom en hovspricka rakt ner över...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: skuggi
·
Foder & Strö man bäst hösilagemängden en häst (halvblod ca 550 kg) får i sig när den går på lösdrift med fri tillgång? När det blir kallare märker...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10