Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej alla kloka bukemänniskor. Jag behöver lite hjälp att tyda mitt lab. svar. det står en stjärna markerat vid trombocyter ref värde...
Svar
4
· Visningar
1 600
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Rent hypotetiskt- om man gjort analys på höet och det är bra värden= man behöver bara tillägga selen, hur är det med unghästar då...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: ghost
·
V
Hästvård Jag behöver hjälp, vet inte vad jag ska göra längre... För någon vecka sen rymde en galning ur annan hage in i hagen där min häst går...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Naggur
·
K
Foder & Strö Varför ger man C-vitamin till hästar som extra fodertillskott? Mig veterligen är människan ett av de få "djuren" som inte själva kan...
Svar
3
· Visningar
3 355
Senast: lundsbo
·
H
Foder & Strö Om jag ska träna ett hårt hoppnings pass hur många timmar innan träningen är det optimalt att utfodra med kraftfoder (havre). Tänker på...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: lundsbo
·
F
Hästvård Har förstått att detta genomförs då man sänder ett djur (häst) till slakt, men låter i mina öron lite konstigt då hästar ofta sänds till...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: ginnies
·
P
Hästvård Behöver lite hjälp... Vet. var hos mig idag och min häst har mugg och en infektion i karleden, han var ju alldeles röd där. Jag ska...
Svar
16
· Visningar
4 555
Senast: Lantlolla
·
Foder & Strö I höst och vinter kommer vi tre inackorderingar i stallet ha olika hö, vilket jag tyvärr inte kan påverka. Min häst äter 2 måltider...
2
Svar
33
· Visningar
1 929
Senast: nyponros
·
Hästvård http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1132276,00.html
2 3
Svar
40
· Visningar
3 728
Senast: ms husberg
·
Hästvård hej har en häst som stått på box i 5 veckor,röntgades för 2,5 veckor sedan och ska röntgas i slutet av denna veckan.men nu till min...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: axel
·
Foder & Strö Exakt vad är det som gör att hästarna håller värmen lättare när de äter? Är det själva matsmältningen, eller är det näringen i det de...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Riley
·
A
Foder & Strö .....innan man bör ge hästarna det? Är det någon fara att ge hö som legat inne i tre veckor? Vet att bonden kör med höfläkten så...
Svar
9
· Visningar
4 810
Senast: hästig
·
I
Foder & Strö Satan då var det dags igen! Alla andra har problemet att deras hästar blir så feta under sommaren men mitt problem är precis tvärtom...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 059
Senast: Esset
·
Hästvård Just nu finns det här på Bukefalos två trådar, som jag följt med intresse. Den ena handlar om en mager häst, som någon sett i en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
13 878
Senast: bigganl
·
H
Hästvård Hej jag har hört att man kan göra sin egen flugmedel/spray. Har nån något tips/recept hur man gör sin egna?
Svar
7
· Visningar
995
Senast: Annika_38
·
J
Hästvård Har först fyra år senare insett att hon inte äör så himla känslig mot solen utan att det är gräset hon e känslig mot. Har läst om många...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: JessicaW
·
Hästvård Som rubriken säger; Hur märker man att hästen har feber? Vill den inte äta eller röra sej då? Ponnyn har förmodligen halkat i en...
Svar
5
· Visningar
3 044
Senast: Madick
·
C
Hästvård Finns här någon som har erfarenhet av stötvågsbehandling på häst? Hur många behandlingar har krävts och resultat. Och vilken typ av skada?
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: caspar
·
Hästvård Hasskydden i storlek small - hur ställbara är de? :confused:
Svar
2
· Visningar
665
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Ni som har plastat era hästars hovar vad har ni använt? Min pålle har trampat av sig skon så att han slitit sönder hoven och nu går...
Svar
7
· Visningar
3 953
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10