Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har en häst med (troligtvis kronisk) bronkit. Hon fick det i vintras och har klarat tiden efter "tillfrisknandet" bra. Nån gång när det...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Skuggabaldur
·
M
Hästvård I onsdags såg jag att en häst var väldigt svullen runt båda ögonen och det rann gult klegg. Trodde att det var flugorna och blåsten som...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag och en vän, som också är helt manfrälst, satt och funderade på varför hingstarna generellt sett har mer man än valackar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: tirnanog
·
M
Hästvård Jag har haft min ponny i 4 år. För ca 1,5 år sen fick hon ibland tungt att andas o hostade+ snorade mycket. Hon hostade upp slem mm. Det...
Svar
19
· Visningar
2 127
Senast: hillevie
·
Hästvård Kom precis från stallet där det visade sig att hästen har lyckats trampa av sin baksko :eek: Det är inte särskilt mycket hov kvar för...
Svar
12
· Visningar
1 084
Senast: CK
·
C
Foder & Strö Vad tycker du är bäst Musli eller Pelleterat foder? Jag tycker Musli därför att det är ångkokt och det sväller inte i hästarnas...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: sthu
·
O
Hästvård Jag har hela hav av såna här blommor i hagarna. jag undrar om de e nån som vet va de är för någon sort? Och om den är farlig för hästar...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: ollie
·
H
Hästvård Hur ofta och hur länge kan man använda det? Lappen på flaskan trillat bort, nu behöver jag använda det till ett överben på min valack...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: tinafinis
·
B
Foder & Strö Sökte tråd i ämnet, men hittade inte.... Ofta talar man om tillvänjning fr hö till bete, hur den skall gå till, för att hästen vänjer...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: Piraja
·
Hästvård Läs artikeln och begrunda dagens djurskydds lag som det "så fint heter" är utformad för djurens välbefinnande. Ett stort skämt är vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 557
Hästvård Jag undrar om det är nån som vet om man kan lida med wetrap lindor utan att ha nått under??? Har en häst som har ett stort sår på...
2
Svar
23
· Visningar
4 212
Senast: Royal
·
C
Hästvård Hejsan! Min ena häst [20-årig ponny, korsn. russ-fjording]har varit dålig ett par veckor nu. Började med att hon var hängig, stod...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Jag behöver hjälp, vad kan detta vara. Veterinären och jag är villrådig. Det började lite smått i karleden för ca 6 mån sedan, såg då ut...
2
Svar
23
· Visningar
5 503
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Har min häst på bete där det är mkt knott i perioder. Det är första gången jag har honom där det finns knott så jag är lite novis om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Lindsen
·
L
Hästvård Vet inte riktigt var denna tråden ska ligga...Men provar här! Hur påverkas sto och unghäst av att han fortfarande suttar på sin...
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: Lord_Calvert
·
E
Foder & Strö Ni som ger era hästar Nyponpulver för stela leder och så, hur lång tid tog det innan ni såg full efekt? Ska enligt många, vara väldigt...
Svar
16
· Visningar
5 980
Senast: acrazyone
·
T
Foder & Strö Hej, Jag har hört att det är bra att ge ingefära till sin häst, vilket är bra för lederna. Vet ni hur mycket man ska ge? :confused: Tack
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: ballabrallan
·
Hästvård Snart ska vår hingst iväg på visning och då måste han verkligen vara i toppform. Problemet är att han varit halt i vår och därför har...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 110
Senast: Barnardo
·
S
Hästvård Ja, när ska man använda Jodopax egentligen? Överallt skriver folk att använd det och det medlet till vad det nu är man har för problem...
Svar
17
· Visningar
9 220
Senast: Draksus
·
C
Hästvård Får en svankryggig häst lättare ont i ryggen? En i stallet säger att det är farligt att rida en svankryggig häst barbacka, är det så...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Ciisssii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka