Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hej! Jag har ett 16 årigt sto som växer väldigt mycket framme i tån men inget i trackterna! Hennes bakhovar är värst! Jag har haft...
Svar
13
· Visningar
2 110
Senast: isglass
·
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: stapelbergs
·
Hästvård Kom hem efter en veckas semester och hittade det här http://www.pixbox.se/alb502423 Det ser ut som om det har börjat läka ihop av sig...
Svar
16
· Visningar
1 675
Senast: Totola
·
F
Foder & Strö Jag har ett 13-årigt fullblod som jag behöver lite foderråd till. Just nu får hon; Morgon; 1 liter korn 1 ½ liter musli...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 449
Senast: Farle
·
S
Hästvård Nu behöver jag lite råd av kloka bukefalister. Under en tidsperiod på en vecka har en ponny fått rejäla exem på huvudet under grimman...
Svar
14
· Visningar
1 339
Senast: MalinSophia
·
D
Hästvård Hej! Har två medelstora hagar till två hästar just nu. Funderar på att mocka ur dem eftersom bajshörnorna blir fler och fler. Och där...
2
Svar
30
· Visningar
3 064
Senast: cämela
·
Hästvård Ja, visst är det så? Jag har dock glömt varför. Det har nåt med dammpartiklar från hönsen att göra va? Jag har googlat lite men inte...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
22 055
Senast: lisaheltenkelt
·
Hästvård Jag tänkte i höst vaccinera mina pållar mot botulism. Jag tänkte börja ge dem ensilage istället för hö. Anledningen till bytet är att...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: millus
·
L
Hästvård Min häst hostade ett flertal gånger när jag var vid sommarbetet går, både när jag tog in honom och när jag red en kort sväng (han var i...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Lollo_ok
·
T
Hästvård Vad heter en sån där sko som man kan fästa över själva hoven till exempel vid tappsko?? Pållen har tappsko och hovslagaren är svår att...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: TheOne
·
Foder & Strö Jag har ett tag fodrat med Gains cool´n easy mix, men hade akut slut i helgen och de som säljer den hade stängt idag. Så jag fick köra...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: oki
·
Hästvård Min häst trampade av sin högerfram sko för ungefär tre veckor sedan. Eftersom vi bor i Malmö så var det OMÖJLIGT att få tag i nån...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Quinn
·
3
Hästvård Hur farligt är lymfangit? Vilka symtom uppstår vid lymfangit Kan en häst få lymfangit på frambenen oxå? Hur lång tid har man på...
Svar
8
· Visningar
3 150
Senast: Kafferosta
·
Hästvård Igår eftermiddag hittas foderhästen med ett väldigt tjockt bakben. Hela kotan, skenbenet och hasen är svullet. Hon hade 38,8 i feber...
2
Svar
25
· Visningar
4 023
·
K
Foder & Strö har en häst som skulle behöva extra protein för att bygga muskler och få bort den bukiga magen, någon som har något tips på ngt bra...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: supergladis
·
F
Foder & Strö Hej Alla! Jag tänkte bara fråga om min foderstat är bra lr om jag ska ta bort/lägga till nått? Morgon: 3 dl korn, 2 dl betfor, 5 dl...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Frejja
·
Hästvård \"Back on track\" och Lymfangit? Jag vet att det varit flera trådar om ämnen back on track å jag vet att många här varit överaskade av...
Svar
8
· Visningar
6 526
·
J
Hästvård Min lilla shettis har fått problem ett öga, i början bara tårade han. och ag tvätta ögat noga med ögonskölj i nåra dagar. Han kliade sig...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: aysha
·
Hästvård Någon som vet om prognosen är bättre eller sämre om det sitter fram? Hörde att det skulle vara "bättre" med fram ,har lite svårt att få...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Lejonelle
·
S
Foder & Strö Hur går det för er och eran höskörd i år? Är ju jobbigt när det regnar varje dag..:crazy::mad:
2
Svar
21
· Visningar
1 935
Senast: Maléne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka