Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har uppmärksammat att vissa hovslagare (ganska många egentligen.?) raspar på utsidan av hovarna. Har förstått att man raspar lite framme...
Svar
15
· Visningar
6 207
Senast: Totola
·
L
Foder & Strö vet någon något energi s¨nålt foder isåfall skriv för min häst är ett krut baket och hon får 1-1,5 dl betfor och typ 3-4 dl kornkross...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Har sökt igenom forumet men inte hittat något aktuellt svar. Jag behöver skicka in en analys och få svar helst inom en vecka (men max...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: alice
·
A
Hästvård Har en fråga till er med hästar som har dåliga hovar, har tunn sula eller lätt blir sulömma, hur skor era hovisar dom? "vanlig" sula +...
Svar
1
· Visningar
1 570
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Kom hem för en stund sedan och hittade till min fasa mina två shettisar betandes på en jätte hög med gräs:eek: Till saken hör den att...
Svar
15
· Visningar
1 254
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Jag har hört talas om ett slags piller som man kan ge till hästar med eksem, är det någon som vet vad det är och om och hur det funkar?
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: mamsan
·
L
Hästvård Eller inte. Men det ser ut som det. Pungen eller vad vi ska kalla det är svullen och hård, inte särskilt öm men han gillar inte när man...
Svar
10
· Visningar
1 559
Senast: fijja
·
M
Foder & Strö Vad är lusern bra för? för och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
789
T
Hästvård Har sökt lite men hittar inget som liknar dte min pålle råkat ut för.. Idag när vi var nere och skulle hoppa så markerade han på...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: lillapollenbollen
·
B
Foder & Strö Min häst kommer i vinter att få både hö och silage. Alltihop kommer från samma tillverkare, men är från olika fält och slagit vid...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Nu tillhör jag skaran hästägare som har en fånghäst. Mitt problem är, vad tusan ska jag ge honom för foder? Pondus är snart 2½ år...
2
Svar
26
· Visningar
3 365
Senast: Jen80
·
F
Hästvård hej skulle gärna vilja veta lite mer om dessa, är mest intresserad av ryggvärmaren å sckabraken. Så berätta allt ni vet å alla egna...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Fjanton
·
H
Hästvård Min häst älskar att klia sig mot träd som har kåda på! Igår hade han kilat in hela nosen i kåda! Vad skall jag göra få att få bort...
Svar
18
· Visningar
1 576
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Är bara nyfiken:p Vad ska ni ge för foder tillskott i vinter? (vitlök,biotin, oljor m.m) Varför ska era hästar få det? Jag brukar...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Är det någon som kan hjälpa mig att tyda dessa siffror så att jag kan använda dem i hippocampus foderstatsprogram? råprotein; 9,25%...
Svar
3
· Visningar
605
S
Hästvård Nu har jag hittat massa sårskorpar på min häst. jag tänkte att det kanske var mugg men jag har ingen anning eftersom han aldrig har haft...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: Sugerfree
·
E
Foder & Strö Jag har hört att när hästar äter jord har de brist på någon mineral. Stämmer detta, och i så fall vilken/vilka mineraler har hästen...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: hästig
·
E
Hästvård För att det går att sälja en häst med tidigare skador och sjukdomar? Jag har en häst som ständigt stått skadad och sjuk och nu har jag...
Svar
18
· Visningar
1 175
Senast: Bewildered
·
S
Hästvård jag skulle gärna vilja ha lite råd gällande en jättestor bula min häst fått. för ca 10 veckor sen reste han sig och gick över, han...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Perfa
·
P
Hästvård Min häst har kommit till nytt stall och eftersom han är lite sällskapssjuk så har han fått skav på bogen, han vill gärna titta ut genom...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: plommomgurkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka