Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har läst lite om att magnesium kan verka lugnande för heta hästar. Då helst tillsammans med B och E vitamin (för att den bättre ska ta...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Dundret
·
E
Hästvård Tips mot torra hovar emottages tacksamt! :bow: Min ena pålle har väldigt fula hovar nu när det varit så blött. Jättetorra och...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: Esperanza_1980
·
Foder & Strö Elvira behöver något att pyssla med i sin sjukhage, och jag tänkte mig något som delar ut lite foder åt henne i lagom takt. Hon har...
2
Svar
23
· Visningar
1 572
Senast: pinky
·
Hästvård ponnyn går med "munkorg" och har lyckats få av sig grimman nästan varje natt nu. flera gånger har vart väldigt suspekta, e det hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 608
Senast: Ballerina
·
R
Hästvård Jag har ett par frågor som jag funderat på och undrar om någon skulle vilja stilla min nyfikenhet...:) * Hade en bekant som hade...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Ballerina
·
N
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om detta och jag har kollat igenom en del. Jag har tänkt att köpa paddar eller dessa paddar med...
2
Svar
23
· Visningar
2 998
Senast: ms husberg
·
Hästvård Japp... min fjording ahr redan för några veckor sedan börjat sätta tjockare päls. Han orkar inget och så fort han rör sig så blir han...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Ancor
·
L
Hästvård Tänkte skapa en tråd om hovvrådrare. Tänkte höra om det är någon som har några POSITIVA kommentarer eller så. Eller är det bara jag som...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 618
Senast: MalinSophia
·
Hästvård Detta hände alldeles nyligen, i förra veckan då jag skulle sälja ponnyn, hade redan köpare som skulle komma och hämta och betala på en...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 156
Senast: Kellog
·
N
Foder & Strö Hästarna kommer att ha fri tillgång på hösilage i hagen from. i höst. hur gör man då för att beräkna foderstaten? jag har ju noll koll...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Alexandra_W
·
E
Hästvård Har ett par frågor om vaccination som jag vore glad att få svar på :) Grundvaccinerade min ena häst mot hästinfluensa och stelkramp i...
Svar
9
· Visningar
2 870
Senast: Dilli_Blue
·
Hästvård Som jag skrivit här inne hade min foderhäst lymfangit för ca 3 ½ vecka sen. Hon fick findyne och pencillin. Men hela svullnaden är inte...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Ajda
·
A
Hästvård Har nu i över två år gett våran häst alger i syfte att att "lindra" eksemen. Men är tveksam till effekten. Enligt hon som hade hästen...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Lösdrift Hej, är ny här men hoppas att tråden hamnar rätt ändå. Jag funderar att ha min häst på lösdrift. Men då är det fri tillgång...
2
Svar
31
· Visningar
2 409
Senast: hillevie
·
E
Hästvård En häst som har ena hoven (fram eller bak-paret) mindre än den andra, skor man med olika stora skor då eller vad är bäst att göra? Kan...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Ashira
·
T
Foder & Strö Har nu fått svar på hö analysen från årets skörd. Detta resultat blev det... Värden: smb råprot: 44 g/kg foder, energi: 7.7 MJ/kg...
Svar
3
· Visningar
2 195
Senast: TifaStar
·
M
Hästvård Har precis ringt och bekräftat att vi vill köpa en häst i holland under förutsättning att den går igenom komplett vet. besiktning. Nu...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: M_Q
·
Hästvård Jag är så fruktansvärt klantig.. sitter och tjuter nu :crazy: det är såhär att min häst går på penicillin, FYRTIO ml per dag (alltså två...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Var skickar man in sin höanalys? Var kan man räkna ut sin foderstat till sin häst? Tack för svar!
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Mynta2
·
H
Hästvård En sådan plyl som man sätter under huvudet på hästen så att den inte kan ta av sig benlindorna???!! Var får man tag i en sådan??
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka