Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En kompis häst har drabbats av en mystisk smitta som veterinärerna ännu inte kunnat få svar på. De smittade hästarna får blåsor i...
Svar
8
· Visningar
2 405
Hästvård Jag vet inte om ni läst artikeln i Västerbottens Kuriren om en mystisk smitta som finns på en seminstation i Västerbotten. Finns att...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: igbest
·
M
Hästvård Hejsan! Det är så här att jag skall sätta igång en av våra ponnyer. Skriver en liten beskrivning här under: 12-årig B-ponnyvalack...
Svar
8
· Visningar
1 313
Senast: NaddeKarlsson
·
S
Hästvård Vågar jag stretcha hästens bakben själv eller kan det orsaka nån skada om man gör fel? Har blivit visad hur man gör och så, men inte mer.
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: rocki
·
D
Hästvård Någon som använder/använt det? Har fått tipset att det skulle vara överlägset att lägga på sår nu när vi har massor av flugor...
Svar
2
· Visningar
1 859
Senast: Mosaic
·
S
Foder & Strö Höskörd igår med bonden som höet köps av, men bonden villa inte jobba för länge igår kväll så en stor del kom inte in, nu började det...
Svar
18
· Visningar
7 562
Hästvård jag har en islandhäst på 7år som jag börjat träna mer på allvar med, han har fått lite gallor troligen från transporteringen hem efter...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Mahogny
·
A
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av soja? Är det ett bra protein tillskott eller är de bättre med t.ex. lusern? Har en häst som behöver...
2
Svar
29
· Visningar
2 590
Senast: MiniLi
·
P
Hästvård Idag var det en av de allra sista gångerna jag såg min lilla häst. Jag har tagit hand om honom sen ett år och nån månad tillbaka. Han är...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Punchaa
·
Hästvård Hur får dom det? Hur åtgärdar man det??
Svar
17
· Visningar
4 680
Senast: Spirit
·
M
Hästvård Nu har jag läst hur många trådar som helst, och här och var låter det som att hålvägg, WLD och bärrandsröta är samma sak? Kan det...
Svar
12
· Visningar
3 529
Senast: ginnies
·
Foder & Strö Hösilaget 5.6 MJ/kg foder och en kvot på 8.55. Hästen ifråga täcker inte sitt behov på enbart hösilage utan behöver lite...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: 95johsv
·
Hästvård Kan ryggmusklerna...hmm... "förtvina" och inte gå att bygga upp igen? Fick hem en pålle för ca en månad sen, som i ett års tid har...
Svar
14
· Visningar
1 180
Senast: kladruby
·
T
Hästvård Min fjording har inte vart riktigt som han ska, han har gått lite ojämnt men har inte verkat ha ont direkt. Och såhär har det varit från...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Tjalfe
·
Foder & Strö Stämmer det att hästar blir lösare i magen av rapsolja? Eller kanske alla oljor? Har läst att vissa ger uppemot 7 dl rapsolja/dag och...
Svar
2
· Visningar
1 540
Senast: Kaki
·
F
Foder & Strö Många jag känner utfodrar sina hästar efter arbete, är det bra och vad har det för effekt?
Svar
17
· Visningar
1 659
G
Hästvård jag har hört att om man börjat ge glucosamin, så får man aldrig sluta..stämmer det?? jag ger det till mittt 23 åriga vbl sto, för hon e...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: gizzan
·
Hästvård När jag hämtade hem hästen för ett år sen såg han rent ut sagt fördjävlig ut i fötterna. Menad jag har haft honom så är hovarna...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 331
Senast: Lovande
·
Hästvård Hur vanligt är det att en häst får bättre gång utan skor än med? Det verkar ju vara väldigt vanligt att hästar rör sig bättre med...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: anhe
·
Hästvård Ska besiktiga foderhästen för att ägaren vill försäkra upp henne. Har läst om diverse tabbar disktrikarna gjort vid böjprov här på buke...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: janna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka