Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ytterligare en tråd om foderhästens ben. Lång historia kort. Hon kom till mig i juni och blev fetr ett par veckor lite svullen i...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Masse
·
C
Hästvård Hej! Jo det var så här att jag är intresserad av en häst men har ej varit och provridit den än. Jag har nu fått höra att den har piphas...
Svar
6
· Visningar
4 260
A
Hästvård Det är alltid intressant och läsa om hur alla rider sina hästar. Varje vecka ser såklart inte likadan ut, inte för mig i alla fall, men...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Skrauti
·
Hästvård Jag är såååå trött på folk som inte förstår att man inte kan lägga ett vintertäcke på en häst när det är 20 grader och sol...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 359
Senast: Totola
·
Foder & Strö Två av mina tre hästar har börjat tappa väldigt mycket i vikt - vilket ju inte alls är bra. Jag är nybliven hästägare och kan inget...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: sassiball
·
H
Foder & Strö Nu på betet så ger jag min häst havre och mineraler efter ridning. Funderar dock på att byta ut havren mot krafft grund till hösten...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: sassiball
·
Hästvård Denna häst hittades i sin sjukhage på detta vis. En hage med Grus på 6x6 meter. Hur är detta möjligt? Har ni någonsin sett något...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 636
Senast: Jen80
·
H
Foder & Strö Kan nån hjälpa mig att i Uppsala hitta återförsäljare som har Kvarnbys lucern eller annan Lucern? Tycker det verkar som om Kraffts...
Svar
6
· Visningar
889
Foder & Strö Tänkte införskaffa en automatisk utfodring för lunchhöet i hagen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Det jag funderar på är om...
Svar
11
· Visningar
3 284
Senast: Thora
·
Foder & Strö Jag planerar inför vintern och letar efter lusernfoder utan melass till min fånghäst. Jag vet att det inte är fel med melass men känner...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: kickikompis
·
P
Hästvård Jag måste få veta min kompis har en häst som saxar....alltså korsar frambenen markant i skritt är det nåt fel på henne alltså kan hon ha...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: plommomgurkan
·
Hästvård Fann denna text på nätet. Tänkte att det kanske var något för er med skimmel eller bara vit man o svans som är svår att hålla ren...
Svar
5
· Visningar
3 824
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Vi har ett äldre halvblodssto i stallet (25 år) som det senast året haft svårt att hålla både hull och muskulatur. I våras vände det...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: bigganl
·
N
Hästvård Ja, det är frågan. Vad är det för skillnad på pullar och vanligt träns förutom utseendet? Vad är har pullarträns för funktion som inte...
Svar
10
· Visningar
3 216
Senast: Myzan87
·
Hästvård Jaha. Så har hästen jag rider gått och trampat av sig en sko. Fram, dessutom. Hon är inte öm eller varm, utan gick på som vanligt när...
Svar
16
· Visningar
3 557
Senast: diartistakasha
·
J
Foder & Strö Vårt hö har stått en vecka i en box tillsammans med annat hö, som visat sej innehålle vitmögel. Så fort de upptäckes slängde ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 000
M
Hästvård Använde Radital Gel liniment på hästen för några dagar sedan, i ett par dagar, pga av gallor i kotleden. På morgonen såg jag att han var...
Svar
6
· Visningar
1 517
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Jag och min syster satt och duskuterade här om dagen hur flugtäcken/exemtäcken funkar?!. Vi kom inte fram till något bra dock eftersom...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 602
Senast: Lindsen
·
P
Hästvård Jag tycker så synd om min lilla häst. Först när jag fick köpt honom blev han sparkad och nu när jag flyttat hem honom efter betet har...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: plommomgurkan
·
Hästvård Innan jag skulle rida idag så märkte jag att det bubblade väldigt högt ur magen på min häst. Jag blev lite orolig men eftersom att det...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Pepinos matte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka