Konstig hovskada - bild.

Sv: Konstig hovskada - bild.

Vem släppte ut hästen? Kanske den gjort något i boxen och att det sen har missats på morgonen?

Det var jag som släppte ut hästen ;).

Nej, det var ingenting när hästen togs ut ur boxen.
Pga hans rädsla för att bli rörd på både ben och hovar petar jag lite på dom både morgon och kväll, förhoppningarna finns fortfarande att han ska fixa det någon gång i framtiden utan att droga ner honom :crazy:.

Med andra ord; detta missades inte. Det hade inte gått dessutom, med tanke på att hästen hade ont.

Det är fortfarande ett mysterium hur detta har gått till.

Det finns verkligen Ingenting som han kan ha skadat sig på, sparkat på (tro mig, jag har studerat varenda stolpe också) eller grävt i hagen. Det är helskumt.

I övrigt; Hästen ömmar fortfarande lite, men är mycket bättre :bow:.

*kl*

Min häst har sett ut så när jag fick henne och hon hade alldeles för långa hovar och de bröts av. Annars ser det ju ut som om den har slitit upp den på något, och eftersom det inte finns några märken så är det ju uteslutet. Hade ju vart kul att få reda på vem som gjort det om det nu är så det ligger till - ni kanske hade kunnat få lite tips om hur man kan lyfta hovarna utan att droga hästen ;)

Hmm..lurigt...:confused:
Har ni kollat sjukhagen så att det inte är en bergknalle strax under mark?? Det ser verkligen ut som om den har stått och skrapat en hel dag....är det samma hov som den normalt använder ifall den brukar skrapa/ veva något??

/ J.

Långa hovar, ja det hade varit en tanke - men hästen blev verkad ca en vecka innan (minns inte exakt dag, men något sånt). Så tyvärr, inte det heller :crazy:.

ni kanske hade kunnat få lite tips om hur man kan lyfta hovarna utan att droga hästen ;)
Ha ha, sant! :D

Bergknalle...hm, det har jag faktiskt ingen aning om.
Men det ska jag absolut höra med stallägaren om han vet någonting om det :).
Det syns ingenting som tyder på att han grävt i hagen, det måste ha synts - för han måste i så fall, med tanke på hur hoven såg ut, ha tagit i rejäääält. Det är sällan han skrapar med en hov, bara när han står på gången och man ska göra något med just hovarna :cool:. Just den hoven är han ändå mest rädd om, av någon anledning. Det är en busig sak den där lilla skiten.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX