Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar vad som är bäst för att undvika halka/styltor osv. på vintern. Funderar på att ha min pålle barfota. Men är det halare än...
2
Svar
21
· Visningar
1 939
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Idealet är enl. böcker en kvot på 1,2-1,8, men en högre kvot accepteras för friska hästar. Min är frisk, men dräktig så jag skulle...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Antiqua
·
Hästvård jag behöver akut hjälp med hur jag skall sko min häst på tisdag. han har haft knäledsinflammation fram, kortison 1 ggr friskförklarad...
Svar
4
· Visningar
816
H
Hästvård hej har för ca 4 veckor sen fått beskedet om att min häst har fått en spricka i griffelbenet. hon ska snart upp och röntgas igen för o...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: Ajda
·
Hästvård Ni som klipper era hästar på vintern, när ungefär brukar ni klippa första gången?
Svar
19
· Visningar
1 767
G
Hästvård Min ponny bara låssar och låssar ragelstrån hela tiden jag vet inte vad det är som är fel. längst upp på svans roten ser svansen ut som...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: isvind
·
Foder & Strö Min shetlandsponny är fet, inget snack om saken. I vår fick hon en väldigt stin nacke, en riktigt fetnacke alltså. Jag lät henne gå på...
Svar
2
· Visningar
2 018
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård måste fråga lite om munkorgar, har ett russ som äter allt som han hittar = stor mage. fråga 1: kan han ha en dygnet runt, på ganska...
2
Svar
28
· Visningar
2 379
Senast: Immer
·
B
Hästvård Hjälp ge mig råd. Var på tävling igår med min nya ponny, haft henne ca 1/2 år. Ponnyn är 12 år inte tidigare tävlat hoppning utan bara...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Bim
·
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Flizan
·
C
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rätt. :crazy: Vad anser man är bäst? att låta hovskägget vara kvar, eller klippa det. Vad...
2
Svar
33
· Visningar
4 203
Senast: Paulsan
·
Hästvård Tog i våras mig an ännu en misskött problemhäst som tyvärr inte var försäkrad. Killen är 17år och kan alltså inte försäkras hos varesig...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Lillekarl
·
T
Hästvård Min svarta skönhet har stått och kliat sig mot en gran och har blivit full av kåda på halsen:crazy: Någon som har tips på hur jag får...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: minschamamman
·
G
Hästvård idag kom en (möjlig)köpare till vårt sto för att provrida vårt vbl sto rindy. Vi upptäckte då att rindy hade fått en stor knöl vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 304
Senast: Galore
·
Foder & Strö Har fått reda på dessa två alternativ som verkar göra samma sak, fin päls, fint hull och fin mage. Men vilken är att föredra? Har hört...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Vad vet ni om stroppimärr, tror att det heter så. Är det bra till hästar som brunstar mycket?
Svar
4
· Visningar
674
R
Foder & Strö om höet innehåller lite protein, vad kan man ge för tillskott för att väga upp det? har en unghäst, så det känns extra extra...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: milly
·
Hästvård Hejsan! Våra hästar har redan fått styngflugans ägg på sig (vilket verkar tidigt:crazy:) Hur gör man med avmaskningen då? Väntar man...
Svar
2
· Visningar
567
Senast: Taz
·
V
Foder & Strö tips mottages på kraftfoder där man behöver x-tra protein pga av lågt i höet till en PIGG halvblodstjej men som inte har lätt att hålla...
Svar
4
· Visningar
756
·
S
Foder & Strö Hade tänkt lägga upp ett ny foderstat nu inför vintern efter betet. Vad tror ni om att ge: KRAFFT (grund) Betfor Mineraler...
Svar
3
· Visningar
994
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur