Vad ger bäst fäste på vintern?

Sv: Vad ger bäst fäste på vintern?

Barfota är nog bra... men det är väll knappast det som ger bäst fäste på vintern????

Hade min häst barfota bak för fler år sedan. Broddar (4st/hov) + snösulor fram. 1:a vintern då det var mycket snö och lite is gick jätte bra. Men 2:a vintern som var mkt isig blev katastrof. Blev tvungen att sko bak, kunde inte änns leda hästen till hagen utan att hon halkade :(

Sv: Vad ger bäst fäste på vintern?

knapplån

Tack för alla svar igen!
Jag pratade med mina hovslagare i förgår och dom sa att det brukar funka bra. Så klart ska jag ta det försiktigt, det får man ju alltid göra när det är halt.
Och som någon sa, väldigt klokt, om det inte funkar så är det ju bara att slå på skor och broddar. Svårare är det ju inte!
Jag ska ringa till förra ägeren nu i veckan också tänkte jag så får jag se hur hon har gjort. Tack så mkt igen!

Liknande trådar

Hästvård Läste lite i de "verknings" och "barfotatrådar" som uppstår med jämna mellanrum. Det slog mig att det går "mode" i vissa åsikter. Det...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 292
Senast: Miss
·
Hästvård Jag hade någon (över)optimistisk dröm om att kunna dra skorna på hästarna för barfotasäsongen nu den här skoningen. Någonstans blev det...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka