Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har en 3 åring e Dionysos som är jättefin och rörlig. Ser mycket sund och frisk ut. Löshoppar även bra. Har dock problem med att lyfta h...
Svar
16
· Visningar
2 155
Senast: Pad
·
E
Foder & Strö Jag har förut gett min häst havre, krafft groov, betfor och lucern och därför ej behövt ge några mineraler. Men nu tänkte jag ändra till...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: pinky
·
Foder & Strö Är det ngn som har en sådan till sin häst?? Jag vill köpa sån till mina hästar!! Finns det ngn hemsida som säljer dom.. hitta en,men...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
20 692
Senast: Alemf
·
Hästvård Gamla valacken har i ögonvrån något som är gult, ser ut som små ägg som sitter i klasar ungefär. De sitter hårt fast och när man lyckas...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Wilden
·
M
Hästvård nu har mitt sto varit halt i snart tre veckor, och ingen förbättring har märkts av:/ Det började med att vi märkte att hon markerade i...
Svar
11
· Visningar
1 365
Senast: Shaklima
·
C
Hästvård Var på vet besiktning med ponnyn idag, dessvärre gick hon inte igenom helt. Hon var helt okej på böjprovet, longering på grus och...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: neferra
·
Hästvård Fick något av veterinären som jag ska behandla ett bensår med. Först ska jag ha på detta preparat (?) & sedan ha på Socatil. Nu är...
Svar
3
· Visningar
702
S
Hästvård Jag har inte haft min häst så värst länge så jag känner honom inte ännu. Men han är verkligen hur mysig som helst och lugn. Men ibland...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Elshaya
·
Foder & Strö Ni som köper små rundbalar, vad betalar ni per kg i år? Hur många lager plast är det på dem? Ts? Vikt?
Svar
2
· Visningar
1 391
S
Hästvård Jag har en ponny som är hur mysig som helst. Han är alltid så lugn i stallet, nästan för lugn liksom så jag brukar undra om han är sjuk...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: fijja
·
N
Foder & Strö Vad har ni får åsikter om sommarbetets vara eller icke vara? Ni som inte släpper era hästar på gräs hur resonerar ni? Eventuella...
Svar
6
· Visningar
1 693
Senast: arabia
·
Hästvård Är det någon som varit med om det? Vet tror att fånget kommer av infektionen som hon hade, som gjorde att hon fick massa medicin, som...
Svar
13
· Visningar
2 243
Senast: mul
·
U
Hästvård Hejsan! Skulle vilja höra hur vanligt det är med hovbrosk-förbening på ardenner? Planerar så smått att skaffa en "skogsmulle" häst...
Svar
8
· Visningar
1 935
U
Hästvård Hej jag börjar bli riktigt förvirrad när det gäller avmaskning. Alla säger så olika och dessutom står det olika på olika ställen man...
Svar
19
· Visningar
2 152
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har fått reda på att min häst har dålig tandstatus, enligt vet har hon inga tuggytor:confused: citerar journalen: Tandkoll: inga...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård jag har hittat ett sto som jag vill ha, men vad betyder det här: Klass II-III på röntgen, säljes därför till reducerat pris, ev som...
Svar
5
· Visningar
1 750
Senast: annis_e
·
M
Hästvård Mitt arabsto har behandlats för cystor i bakknäna i sommar.Hon har svarat bra på behandlingen.Jag har precis börjat och skritta henne i...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Bewelinn
·
C
Hästvård Häromdagen när jag skulle ut och rida så började hästen som jag rider att blöda näsblod. Hon har aldrig gjort det förut och det slutade...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Willebillebus
·
Hästvård Vem här använder sula på hästen, dvs hel sula, som ligger mellan hov och sko, som täcker hoven. Och varför använder ni sula? Ni som...
Svar
18
· Visningar
2 204
Foder & Strö Hur är det om balarna redan är rullade och ligger ute på åkern för hämtning och det regnar på dom?? Så är nämligen fallet - jag sitter...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Elshaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?