Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har lånat hem en liten shettis som sällskap till min stora kille.. Allt funkar kanonbra och dom kommer bra överens *pepparpeppar* nu...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: Opartisk
·
O
Hästvård Heej, jag har ett helt blomhav i mina hagar, massor av rosa blommor som sitter på långa tjälkar (ca 50 - 150 cm höga). Jag undrar om nån...
Svar
13
· Visningar
6 452
Senast: ollie
·
P
Hästvård Min lilla ponny har en svår skada, och ska bara stå väldigt länge framöver. Nu har han också fått något som liknar mugg, vet dock inte...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Piccoliiina
·
B
Hästvård Min häst drabbades av en kraftig foderstrupsförstoppning och vetrinärer fick tillkallas vid flera tillfällen. När jag pratade med förra...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Brouwer
·
M
Foder & Strö Jag har gjort en foderstatsberäkning på hippokampus och det visade sig att min häst hade för lite selen på -79,3 och magnesium på -20,4...
Svar
6
· Visningar
1 558
Senast: ponytails
·
A
Hästvård Vilka regler har ni i ert stall då det kommer nya hästar? Släpper ni ihop dem direkt eller får de gå brevid varandra först och bekanta...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Summerbreeze
·
Foder & Strö Jag sopade stallets loft häromdagen, det var jätteskitigt och dant och allt kom ju ner mellan springorna ner i stallet:( Nu undrar jag...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Strajder
·
N
Hästvård Min häst tappar skor så att jag blir galen. Nästan vajre vecka biter han först av sina boots och sedan trixar han även av sig sina...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: simpe
·
C
Foder & Strö vad kan hända med hästen om den får för mycket energi och protein, enligt min foderstatsberäkning så kommer alla våra 3 hästar få på...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: milly
·
K
Hästvård Hej. Jag har en fråga om strålfårorna. Upptäckte i dag att det luktade lite illa om speciellt den ena framhoven när jag kratsade där...
2
Svar
21
· Visningar
6 776
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Kan man ge hästen vanligt "människosalt" i fodret när man är på tävling och inte har möjlighet att ta med ngn saltsten? Hur mkt ska man...
Svar
11
· Visningar
1 810
Hästvård Vad tycker ni? Funkar det enligt er mening att ha ett lager tidningpapper och sedan ett lager packat råspån över och använda det som...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Belethien
·
F
Hästvård Hej, mitt sto är brunstigt, i början sparkade hon bara hästar som kom för nära. Men idag när jag var ute och red så sparkar hon bakut...
Svar
6
· Visningar
1 445
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Kom ut till stallet idag och hittade pållen med ena framskon på trekvart. En söm satt kvar där den skulle (var de andra har tagit vägen...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: Ingela_S
·
B
Hästvård Hej! Jag är så rådvill nu. Köpte min ponny i höstas och han hade jättefina fötter och har gått utan skor i hela sitt liv. Han gick på...
2
Svar
20
· Visningar
2 567
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har alltid haft bekymret att behöva tillsätta protein då jag dels har en häst som kräver en rätt hög kvot samt haft oturen att...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: alice
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av tendinit i gaffelband. Har en ponny som fått detta efter en griffelbensfrakturoperation i mars och april...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: caspar
·
Hästvård Under de böta årstiderna vår och höst, går mina hästar i en uppgrusad hage. Hagen är VÄLDIGT tråkig... Nu vill jag ha tips på vad man...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Underbar
·
Hästvård Min häst är fullkomligt DRÄNKT i kåda! :o Hela pannluggen, manen, huvudet och halsen är nästan täckt av det *suck* Nån som har nåt tips...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: linneahjertamusse
·
S
Hästvård Hej! Min polle har svårt för höger galopp och jag har börjat fundera på om jag ska kontakta en massör lr kiropraktor för att gå igenom...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: SuperSpringBoy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur