Djupa strålfåror

Sv: Djupa strålfåror

fråga din veterinär hur många dagar av sin utbildning h*n ägnade åt hoven och dess anatomi/funktion. Och fråga VARFÖR trakten ska bli högre.

Är du veterinär/hovslagare???

Fattar inte hur man kan idiotförklara folk som man inte vet vem det är eller vad de kan. Dessutom utan att ha sett hästens hovar! helt offartbart!
Lämnar nu denna tråd det blir ju bara löjligt!

Men först, Coari skulle du vilja utveckla det du skrev om strålbenens trauma?

Sv: Djupa strålfåror

Ja,,, om du utför daglig hovvård och har hästarna i en för hästarna frisk miljö så kommer du inte ha problem med vare sig röta eller djupa spruckna strålfåror.

Ursäkta men det kan faktiskt vara din skötsel som är bristfällig för i annat fall brukar inte en frisk hov uppvisa strålröta o/e djupa sprickbildningar.:devil:

O.B.S. Det är första gången jag använder denna sk. smilies som jag inte tycker ha att göra på detta forum med nu förstod jag varför den fanns.:p

Trevligt svar.... :bow:
Då kan jag berätta att det finns minsann friska hovar med sprickor som kan vara djupa i strålen. Jag har kollat på ett par av de andra hästarna i stallet, och de har också röta i strålarna. Strålarna blir så mjuka i de blöta hagarna att det helt enkelt blir sprickor i dem.
Och det där ang min skötsel, så var det himla dumt sagt, för det är liksom självklart att hovarna sköts dagligen, annars skulle jag väl veta att det var brist på omvårdnad som gör det.
Jag ägnar ca 4timmar i veckan åt hovvård, (förutom de dagliga kratsningarna), då jag bl.a, putsar strålar, och försöker med div kemikalier att minska sprickbildningarna.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Wenniz
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka