Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö typ höhäck eller liknande var kan man få tag på dessa eller hur gör man en ? har en häst som trampar runt höet i hela boxen vilket inte...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Strajder
·
Hästvård Har fått höra att mitt föl (ännu ej hemkommet) har skadat sig och fått byta ut hovkapseln. Tydligen är hon återställd och har inte fått...
Svar
4
· Visningar
2 364
Senast: bruksnordis
·
Hästvård Fick hem en ny kille för en mån sen på 6år. Han någon slags konstig svettning!! Om jag tex skall ut & rida & sitter upp då början han...
Svar
18
· Visningar
2 608
Foder & Strö min häst är smal av sig. då är det protein dom ska ha va? eller? vilka foder innehåller mycker protein? Kvittar om de e mycket...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Nu är det min tur att ställa fångfrågor.. Min fånghäst går nu på hö (inget bete), och ska vänjas över till hösilage nu. Men frågan är...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Ylva86
·
P
Foder & Strö hejsan har en korsnings ponny på 21 år som är jätte pigg men han har svårt att hålla hullet under vintern, magrar rätt mycket, höet är...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Ylva86
·
Hästvård Kan ngn förklara vad skillnaden är? Tycker att det är lika ( har läst runt på nätet)
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård Jag har nu sytt in en flugluva i storlek ponny till min mini. Jag har aldrig förr behövt använda flugluvor med "öron" men de blodsugande...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: tirnanog
·
F
Hästvård Hej... jag kan linda hyfsat bra men jag känner att jag vill utveckla mina kunskaper inom detta. Så skriv gärna fakta å gärna bilder om...
2
Svar
34
· Visningar
3 352
Senast: Sar
·
Hästvård dvs vid dygnslång kontakt med strålen. Har fyllt ett par djupa fåror i strålen med bomull, och dränkt dem med utspädd jod. Är det...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: morgaine
·
M
Hästvård Min häst fick ett 3 cm långt ytligt sår på insidan av bakbenet, ovanför kotan för en vecka sedan. Jag gjorde rent såret, det var lite...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Belle Bus
·
L
Hästvård Min ponny har nu på senaste tiden börja tappa hår nå förskräckligt :o! När vi köpte honom för ett år sen vid den här tiden var det...
Svar
11
· Visningar
871
Senast: Nicke
·
T
Hästvård Jag använder Switch på min pålle för att skydda han från fästingar, eller iaf försöka skydda han från odjuren. Dock är dt så att pållen...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Perfa
·
B
Foder & Strö Hej alla! Hoppas att ni kan hjälpa mig att få svar på mina frågor. Kan jag byta ut lusernpellets mot lusernhack till fångponnys? De...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: poetin
·
T
Foder & Strö Kan det bli så att hovkvalitén försämras om hästen får för lite mineraler?Bara undrar :)
Svar
4
· Visningar
855
Senast: poetin
·
Hästvård Hjälp! Sitter och väntar på veterinären, min häst har blivit knottrig. Som insektsbett, fast MÅNGA och oregelbundna. En del är runda...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Senast: clubman
·
Hästvård Vad anser ni ang streching och massage? Tycker ni att det är nödvändigt att strecha hästen efter ett ridpass? Tycker ni att det är...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: fjordtokan
·
S
Hästvård Har en d-ponny på 9 år, som aldrig är skodd förrut. Detta p.gr av att förra ägaren tränade inte & red mest i skogen. Har haft ponnyn i...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Smultron92
·
Hästvård Min ena häst med normaltemp 37,7-37,8 hade ikväll 40,3 i temp, se bakgrundsinfo i tråden...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 881
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Haha det handlar inte om en ny foderstat till hästen, men jag ska anlägga trädgård och vill längs med staketet in till hästhagen ha en...
Svar
7
· Visningar
2 229
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka