Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min kompis har en ponny på 4 år som gått på bete i sommar utan problem. Den är igångsatt och har på slutet gått på lite magrare bete...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Cilla
·
E
Foder & Strö Ni som ger era hästar havre; Vad er ni mer? Jag ska börja ge (havre och lucern om han behöver) istället för krafft. Undrar vilka...
Svar
8
· Visningar
857
Foder & Strö Fick lära mej för läänge sedan att sensommargräset minskar i energivärde ju närma hösten kommer men att det är mer proteinrikt än...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bubbla
·
Hästvård hej har en häst med hovbensrotation.hon har stått i sex veckor nu. har endast fått fjolårshö + någon morot ibland.dom vet som jag har...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 097
Hästvård Spännande spännande.. det blev lite hett i tråden om min hästs hovar. ;) För den som är nyfiken kommer här en liten uppdatering. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 924
Senast: Egonson
·
H
Hästvård Har fått förfrågan om att köpa ett eng.fullblod på 3 år. Hästen har tidigare haft lös benbit som blivit bortopererad. Nu när h*n har...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: marer
·
Hästvård Håller på och grundvaccinerar mot botulism. Första sprutan togs 25/7. När ska andra sprutan tas? Och tredje? Glömde fråga... :p
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Ajda
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett sto, halvblod av den grövre typen på 3 år. hon är inte inriden men vi ska börja lite smått nu när hon fått känna...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: pinky
·
U
Hästvård hästen står inne på nätterna och ute i hage med kompisar på dagarna.. när han är inne så är han lindad, pga senskadan alltså...
2
Svar
31
· Visningar
5 095
Senast: Uddatyp
·
M
Hästvård Någon som vet om man måste visa upp hästpasset när kadaverbilen kommer och hämtar hästen? Mkt tacksam för svar!!
Svar
1
· Visningar
1 327
Senast: hillevie
·
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Var på klinik igår med min fjording. Han har ju varit halt från och till under en period. På kliniken tror dom att det är en...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Carolina
·
Hästvård Hur länge har ni hästarna ute dygnet runt? Vi brukar ha hästarna ute på bete (med stödfodring då) rätt länge, men det känns som att...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 939
Senast: Fibusen
·
A
Foder & Strö Vad använder du idag? Hösilage Ensilage Hårdpressat hö Löspressat hö Om det fanns småbal hösilage skulle du köpa det istället...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
·
E
Foder & Strö Min häst har skit-kassa hovar för tillfället, skorna (och hovväggarna..) flyger och inget verkar hjälpa. Samtidigt äter hon Glucosamin...
Svar
4
· Visningar
1 018
·
S
Hästvård Vet inte om tråden liger rätt nu .. Men jag ska köpa min första egna häst nu! Den har inget pass, hur fixar man ett sånt?
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: Shettis_tjejen
·
T
Hästvård Har tröskat igenom trådar hela dan i detta ämne... Har problem med hästarna i vår hage, med att två hästar av fyra har fått problem...
Svar
11
· Visningar
4 627
Senast: trip
·
P
Hästvård Är det alltid nödvändigt att teckna försäkring åt sin häst? Om man t.ex. köper ett varmblod (som aldrig varit sjuk/skadad på något...
2
Svar
20
· Visningar
1 918
Senast: Jane_Done
·
Foder & Strö Har någon hört talas om detta och om det verkligen ger någon effekt? Så här står det i reklamen; "Engångsprodukt för nyfödda föl...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Camigween
·
W
Foder & Strö Hur mycket grovfoder, vilket och hur mycket kraft? Detta är så klart inget jag baserar min fodergiva på, bara intressant vad folk väljer...
2
Svar
22
· Visningar
2 381
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka