någon som har erfarenhet av fånghäst med rotation

Sv: någon som har erfarenhet av fånghäst med rotation

Känner du dig orolig så tycker jag att du ska se till att ha protexin hemma.Min häst hade aldrig någon känning av fång mer.Han gick på grönt (fick fång 4 juni, i slutet på augusti gick han in i sommarhagen igen,men var försiktig,man kan inte göra lika med alla) Puls o värme kollar du varje dag,ta oxå för vana att titta när du vänder hästen på stallgången.Lycka till!!

Jag tror att du har tryckt på fel svarsknapp. Jag svarade bara ts att jag känner igen oron. Annars känns det som om jag har koll på min fånghäst. Hon har fått protexin sedan det konstaterades i vintras och går i naturhage och äter gräs.

Men jag har gjort ungefär som du säger och håller med om att man bör göra det.

Microbalans, probimin -finns i hästbutiker eller hos Vet.
Det finns en flaska på hälsokost- ostvassle som funkar minns lika bra.

om jag fattar rätt är det samma sak som probemin, för det hade jag tänkt börja med

ja jag e ju ny,så jag kommer förmodligen att klanta till det nåt mer:D

om jag fattar rätt är det samma sak som probemin, för det hade jag tänkt börja med

Såvitt jag förstått är probimin en bakteriekultur sannolikt av laktobacillus typ – men det är svårt att få fram vilken stam det rör sig om – står det på förpackningen?

Företaget protexin tycks sälja många preparat med bakjäst i (om än ovanligt dyr sådan). Heder åt dem dock för att de deklarerar vilken stam de säljer! HH

Såvitt jag förstått är probimin en bakteriekultur sannolikt av laktobacillus typ – men det är svårt att få fram vilken stam det rör sig om – står det på förpackningen?

Företaget protexin tycks sälja många preparat med bakjäst i (om än ovanligt dyr sådan). Heder åt dem dock för att de deklarerar vilken stam de säljer! HH

Jag började ge min häst Bio - Premium protexin när hon fick fång. Då gick jag in på deras hemsida och läste om det. Det är ju som jag har nämnt tidigare inte så lätt att sätta sig in i allt, men jag jobbar på det. Jag tyckte att det lät bra. Sedan läste jag här om bakjäst så jag har gett henne det också varje dag vid ett annat tillfälle. Men nu börjar jag undra om det inte är onödigt? Det är ju inte helt billigt att köpa protexinet. När man läser på förpackningen innehåller det efter vad jag förstår bara en stam. Vad innehåller då bakjäst?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 011
Senast: lizzie
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 159
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 846
Senast: Hoppsin
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 233
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka