Försäkring alltid nödvändig?

Sv: Försäkring alltid nödvändig?

Det är ju en skyddsfråga så tillvida att ägaren utan försäkring kan vara tvungen att avliva för att pengar saknas i fall som kan behandlas. Lite synd kan man tycka.

Men jag tycker det är viktigt att skilja på livförsäkringsdelen och veterinärvården. Liv kan man ju alltid diskutera men veterinärvård känns utifrån mina erfarenheter och vad jag sett i stallarna som en bra investering.

Men visst, försäkring är ren matematik och en delad risk för försäkringstagarna. Av en population på 100 så kommer si och så många att behöva använda sin försäkring till en viss kostnad, det är ju det som blir premien.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 591
R
Relationer Hur gör man när en släkting beter sig som skit men det är svårt att undvika personen pga att den har nära relationer med närstående...
2
Svar
36
· Visningar
4 473
Senast: Efwa
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 534
Senast: cherie
·
Äldre Bor idag på en liten liten hästgård med mitt ex. Vi ska separera. Jag vill köpa ut honom ur gården. Billigare än som vi bor nu kan jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 039
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka