Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Har läst igenom gamla trådar och läst vad folk fodrar sina hästar. Ganska många som fodrar tillräckligt med Krafft Pluss blåröd...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Kaki
·
S
Hästvård Hur ofta har ni ut hovis och värkar hovarna på era hästar som ni inte har skodda? Har ni ut dem oftare på sommarhalvåret?
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: askungen
·
Hästvård Hejsan! Min ponny har vid flertal tillfällen varit halt på frambenen, mest höger. Veterinärer har behandlat honom i framknän och sagt...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: hannna_90
·
Hästvård Var inne på Hbg-djursjukhus i mån för o kolla upp min häst som börjat tappa ena bakbenet o kännts ojämn... Böjprov visade hälta vän...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 048
Senast: mackan
·
E
Hästvård Hittar ingen tråd om detta program! Jag såg att det fanns en demo som jag nog tänker ladda ner, för programmet verkar jättebra :) Och...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: eloon__
·
A
Foder & Strö Vad kostar ert hö per kilo? Jag har en billig bonde och han tar 2:- kg, men hörde av andra att vissa bönder tog 3:- kg, beror nog på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 160
Senast: TomasN
·
H
Hästvård Kan man inte upptäcka att hästen har fått in en sådan alls i kroppen? Srev en tråd tidigare om att min häst hängde i häng matta med...
Svar
5
· Visningar
1 500
M
Hästvård Hej! Jag skulle ut med min welshponny idag. När jag tränsade,så började hon att backa och reagera väldigt oroligt tills jag kollade...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag har en 3-åring som varit gallig i alla 4 benen ända sedan betet förra sommaren. Under den sommaren åt hon bara gräs, såklart, men...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: sissu
·
H
Hästvård Är det någon skillnad om hästen äter fuktigt hösilage, torrt fint hö eller torrt grovt hö när det gäller att slita på tänderna (i...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Pocahontas
·
L
Hästvård Min häst går barfota, men har varit öm och haft lite svårt att röra sig. Har tagit hem ett "proffs" på barfotahästar som sa att han har...
Svar
8
· Visningar
3 131
Senast: sissu
·
M
Hästvård Jag ska ge min åring hösilage, ska jag vaccinera mot botulism eller? Har hört att det finns olika sorter av botulism, stämmer det? Vad...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Tora
·
Foder & Strö Vi ska analysera vårt hösilage, och min korta fråga är helt enkelt om det går att ta provet innan man rullar och plastar? Eller...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Strajder
·
Hästvård Någon som vet vad det är för karens när man använt Vetranqil? Vanligtvis brukar det ju stå om man får något sånt utskrivet men hittar...
Svar
8
· Visningar
1 301
Hästvård När börjar ni täcka era hästar? Mina shettisar ska gå på lösdrift i vinter så de ska inte klippas o därmed inte heller täckas, men min...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: arabia
·
P
Foder & Strö Hur fodrar ni era ponnyer som har haft fång? Vilket kraftfoder ger ni? Min är en B-ponny, 20+ som inte kan äta ett strå gräs utan att...
Svar
14
· Visningar
3 381
G
Hästvård Jag har ett problem med min vallack som jag tror har sadeltvång. Är det normalt att man hästen beter sig "panikartat" när man kan få...
Svar
4
· Visningar
872
S
Foder & Strö Hej, jag har en liten fundering kring detta med fri tillgång på hösilage under vinterhalvåret. Nu går min islandshäst på väldigt...
Svar
8
· Visningar
975
Foder & Strö Enligt en återförsäljare här i trakten så består proteinet i Krafft Protein av sojaprotein????? Jag hade för mig att det var...
Svar
9
· Visningar
1 524
T
Hästvård Min häst är under sommaren behandlad för knäledsinflammation 2 ggr... vi har nu fått börja skritta med honom och häromdagen när jag var...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Piruette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka