I
Illen
Sv: Priset för bra hö i år?
var med och köpte hö igår. här i göteborg kostade det 3kr/kg pga det dåliga vädret..
var med och köpte hö igår. här i göteborg kostade det 3kr/kg pga det dåliga vädret..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När vi i familjen var i Östergötland på semestern ( i skärgården) berättade vår fiskarjänta att de inte kunnat ta in något hö i år p g a att det inte vuxit fram till midsommar och efter det bara regnat.
Har just beställt 2,5 ton hösilage i småbal med ts halt på 71% och smältbart protein på 30g/kg. detta kostar 2,10 per kg.
Har även fått tag i bra hö med liknande näringsvärde för 2.40 kr/kg.
Havre leveransen är också i land för i vinter kommer väl att hamna på kring 2 kr/kg.
Stråfodret kommer tack och lov att bli billigare än i fjol, för då var det 2,80 kr per kg.
Har även köpt två pall med viswood spån (dammfritt) har för mig att det blev 65 kr/bal (småbalar som är väldigt välfyllda.
Så nu blir det till att klämma fram pengar och ta ett djupt andetag och betala. Det kostar att ha häst
mvh
ciaAn
jag betalar 0,60/kg och det är analyserat
Jag betalar 1kr/ kg för knippat hö, ca 10kg/knippe. Det brukar vara jättefint hö, dock får vi analysera det själva.
jag betalar 0,60/kg och det är analyserat