Sv: Priset för bra hö i år?
Vi vet väl fortfarande inte hur det är med momsen? Eller?
Och jag klagar inte. Jag gratulerar er som känner så snälla bönder som vill sälja foder utan vinst. Men det är ju som sagt inte köparens problem. Om någon erbjuder sig att sälja billigt så slår jag också till.
Och när det gäller ensilage så måste vi också veta TS-halten för att avgöra om det är bra foder eller inte.
Det jag vill ha sagt är att det är konstigt att vissa bönder säljer till underpriser. Varför säljer de utan vinst? Och vill de inte ha ränta på markvärdet? Tyvärr är det ofta svarta pengar vid höaffärer också.
Kl
Här har hon ju redan skrivit att hon köper vitt. Eftersom hon inte skrivit tshalten så är det ju lite svårt att veta om det är rimligt pris. Även om det kostar lika mycket att pressa en bal med högt ts som med lågt så kan man ju inte begära att kunden ska betala lika mycket. Man vill ju inte betala för massa vatten.
Mitt hösilage ska jag köpa för 1,25kr/kg inkl moms. Tshalt på ca 65%. Går bonden back på det är det inte mitt fel.
Varför klaga på att det är billigt? Huvudsaken tycker jag är att det är vitt, analyserat och naturligtvis av bra hygienisk kvalitet. Utan det går det ju inte att göra en rättvis jämförelse!
Vi vet väl fortfarande inte hur det är med momsen? Eller?
Och jag klagar inte. Jag gratulerar er som känner så snälla bönder som vill sälja foder utan vinst. Men det är ju som sagt inte köparens problem. Om någon erbjuder sig att sälja billigt så slår jag också till.
Och när det gäller ensilage så måste vi också veta TS-halten för att avgöra om det är bra foder eller inte.
Det jag vill ha sagt är att det är konstigt att vissa bönder säljer till underpriser. Varför säljer de utan vinst? Och vill de inte ha ränta på markvärdet? Tyvärr är det ofta svarta pengar vid höaffärer också.