Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård inflamation uppstår... hornväggen lossnar... hovbenet roterar? om hornväggen lossnar borde man verkligen slå på sjukbeslag, blir det...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Har hört att man inte ska banka till tåkappan om hoven fortfarande står på backen utan att man måste ha ett sånt fint stativ el liknande...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: vdb
·
K
Hästvård Som jag har förstått det så är lösdrift då hästar går i en större hage dygnet runt, har jag rätt?:) har lite frågor som jag jätte...
Svar
9
· Visningar
963
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård undrar om det är någon som vet som hästen sövs under operationen+ får man vara med? hur lång tid tar det? när får man åka hem?
Svar
2
· Visningar
625
Senast: caspar
·
O
Hästvård Jag läste nånstans att det är många hästar som åkt på fång i år. Jag undrar, är det så att det är mest ponnyer å kallblod å så som får...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: ameo
·
Foder & Strö I år kommer mina två hästar inte kunna gå på fri tillgång då höet är alldeles för bra, utan är hänvisade till ca 12kg/häst/dygn. Detta...
Svar
14
· Visningar
1 953
Senast: Sar
·
Hästvård Leste i en annen tråd at mariekjeks står på dopinglisten, stemmer dette og i såfall hvorfor ?
Svar
3
· Visningar
689
Senast: smulemor
·
T
Hästvård Kort fråga: min lilla b-ponny visade på hälta vä bak, verkar sitta uppe vid ljumsken. Nere över hoven syntes två små röda prickar med ca...
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: hermulen
·
T
Hästvård Är det någon som har bra tips om hur man behandlar klåda i svansen? Min häst har som vitt mjäll i svansen. Mvh Tenita
Svar
13
· Visningar
2 049
Senast: Immer
·
Hästvård En kompis häst fick fång för några dagar sen och vilken djungel av olika behanlingssätt det finns.. Alternativ 1 Två första dagarna...
Svar
10
· Visningar
2 892
Senast: Immer
·
Foder & Strö ja, vad finns det för olika ställen man kan skicka.. känner bara till analycen.se och skulle gärna vilja jämföra lite priser innan årets...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Cissi_K
·
Hästvård Står i begrepp att köpa en ny maskin men...Hjälp vilken djungel...:confused: Klipper ca 2-4 hästar per år (2-3 ggr/häst). Skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
2 529
Hästvård Om jag ska köpa eller låna en häst på foder. Står jag eller ägaren för vet.besiskningskostanden?
Svar
2
· Visningar
692
Hästvård Jag ställde ut min 4åriga foderhäst som jag nu ska köpa för ett tag sen. Och i protokollet kan jag läsa "markerade leder, men tåtrång"...
Svar
4
· Visningar
2 485
Senast: Zodium
·
Hästvård Kom tillbaka från semestern igår och fick höra att skadan på min lilla häst var värre än vi trodde och att hon nu ska stå på boxvila i...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: banazir
·
F
Foder & Strö Hur mkt E vitamin och hur mkt selen får en häst äta som mest per dag?
Svar
3
· Visningar
678
Senast: lundsbo
·
R
Hästvård Usch har hamnat i en jättetuff situation, min ena häst blev skadad för en vecka sedan och står nu på klinik. Damen ifråga är 17 år och...
2
Svar
26
· Visningar
2 347
Senast: Rambolina
·
S
Hästvård Hallå hallå! Finns det någon därute som har ett tips eller två till mej som vill banta hästen? Min varmblodsdam är 15...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: hillevie
·
F
Hästvård Suck, hästen har för tredje gången blivit behandlad för kotledinflammation. Diskuterar ju åtgärder osv med vet. men fick en tanke...
Svar
16
· Visningar
4 010
Senast: orcide
·
Foder & Strö hejsan, jag har ett litet problem.... min häst går på bete, det finns massor med gräs, och det är bra med näring (av att dömma magen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 096
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka