Skada på gammal häst...

Sv: Skada på gammal häst...

Går det inte att få den utdömd för vidare tävling ohc triangelmärkt för att få ut livförsäkringen....

EN T-märkning 'hjälper' ju inte mot att TS är rädd att hästen kommer må monsterblä unde rkonvalescensen.. De mår ju (tyvärr..) inte bättre för att matte får XX tusen kronor, så det problemet kvarstår ju.

Sen, helt återställd sa ju vet den skulle bli, så där faller även 'pengaargumentet' för T-märkning.

Och för att vara petimetrig, man T-mäerker för upphörd användbarhet (dvs ridning i stort på en ridhäst), inte för bristande tävlingsförmåga enkom.

Glömde - talar vi om pengar, så nej du får INTE ut livförsäkringen om vet anser det är bra prognos och hon blir helt återställd. Om du tar bort ändå alltså.

Och sen, 3 månader på box anser jag i nästan alla fall , utom de som blir AGGRESIVA, är helt överkomligt. (Valacken stod 2½ månad på strikt boxvila när han var yngre, fick bara gå ut på stallgången när jag mockade. Mycket massage, pyssel, borstning och allmänt 'pysslande' blev det för att försöka hålla humöret uppe.)

Skickar in ett snabbt svar här...har varit nera och hälsat på damen i fråga nu och jag fick en chock:eek: Så tunn och eländig över rumpan så det kändes som hon bara hade krympt, det positiva var att hon var hänging och ledsen men när vi hade varit där en stund ville hon med oss hem:banana: Kommer nog att bli bra, moderskänslorna kom som ett brev på posten när jag såg henne sjuk och eländig:bump: Det låter dumt men antagligen är det detta som behövs för att det ska klicka mellan oss:idea:

Om inte vet dömer ut henne får du inte ut försäkringsbeloppet iaf. Du har ju försäkrat hästen så det är bara att betala självrisk och få hästen lagad. Det är så att ha häst, de kan göra illa sig och då får man vänta till de blir bra igen. Annars får man köpa en moped istället. 17 år r ju ingen ålder på en i övrigt frisk häst.

Bra att pollen blev glad av att få besök iaf:)

Om inte vet dömer ut henne får du inte ut försäkringsbeloppet iaf. Du har ju försäkrat hästen så det är bara att betala självrisk och få hästen lagad. Det är så att ha häst, de kan göra illa sig och då får man vänta till de blir bra igen. Annars får man köpa en moped istället. 17 år r ju ingen ålder på en i övrigt frisk häst.

Plus 20 % på kostnaderna.....:( så det är inte bara att betala självrisk då hade jag jublat! Till dagen datum ska jag ut med cirka 14000 ur EGEN ficka:crazy:

Fast det är ju något man kan påverka i val av försäkring. Men håller med dig, de där 20% kan vara ordentligt betungande.

Jag har fast självrisk på en (och på den jag förlorade i april), GULD värt. Fått inom samma självriskperiod räkningar på totalt 16 000 kr. Min del att betala totalt: 1500 kr punkt slut.

Men jag har 20% på detvå andra, en av den ska ändras den. Så jag vet hur det känns =/

Hur mår hon nu?

Fast det är ju något man kan påverka i val av försäkring. Men håller med dig, de där 20% kan vara ordentligt betungande.

Jag har fast självrisk på en (och på den jag förlorade i april), GULD värt. Fått inom samma självriskperiod räkningar på totalt 16 000 kr. Min del att betala totalt: 1500 kr punkt slut.

Men jag har 20% på detvå andra, en av den ska ändras den. Så jag vet hur det känns =/

Hur mår hon nu?

Stygnen är tagna idag så nu väntar vi bara på att det ska sluta vätska sig.....

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 803
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Har ridit en häst i dryga halvåret nu. Inte vilken häst som helst, utan världens vackraste, peppigaste och mest mångsidiga bästa vän. En...
Svar
18
· Visningar
3 521
Senast: Lyrisk
·
I
Hästvård Svullen på insidan av frambenet, svullnaden började övertill insidan kotan och sträckte sig upp en dm. Lite värme över svullnaden, ingen...
Svar
6
· Visningar
3 178
J
Ekonomi & Juridik Sålde min kära val för någon vecka sedan. En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp. Han såldes till en finsk tjej...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 086
Senast: jorgensvensson66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka