Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Troligtvis fattar dom att dom inte kan reklamera hästen, och det är inte ens säkert dom vill det egentligen. Dom vill bara slippa betala resterande pengar! Och kanske till och med få mer prisavdrag....
Fy fan vad folk kan ändra personlighet!
Jag är så ledsen för jag undrar ju hur hon trivs och hur det går för henne på sitt nya ställe!
De kanske är besvikna på att hästen bytt kön på de här veckorna?Sålde min kära val för någon vecka sedan.
En 9 årig allround val som tävlat lägre klasser i hopp.
Han såldes till en finsk tjej.
utdrag från trådstart:
De kanske är besvikna på att hästen bytt kön på de här veckorna?
För övrigt så tycker jag att det är tråkigt med köpare som försöker få hästar billigare för saker de kommer på att det borde vara avdrag för.
Men det ändrar ju inte det faktum att sånna här saker trots allt sker i verkligheten
Jag undrar bara om det är fler som hamnat i samma situation och vad som skett då!
Vad är det som luktar skumt?
Ja, det är skumt att köparen inte ville provrida
utdrag från trådstart:
De kanske är besvikna på att hästen bytt kön på de här veckorna?
För övrigt så tycker jag att det är tråkigt med köpare som försöker få hästar billigare för saker de kommer på att det borde vara avdrag för.
Hahahaaaa... Och detta såg inte jag innan jag skickade in mitt inlägg.
Jag VISSTE att det var något skumt med det här!!!
Anade ugglor i mossen som man säger.
Antar att vi inte kommer att se så mycket av TS numera!
Det är skumt att man säljer en häst på det viset, tycker jag. Och ännu mer skumt att man sen förväntar sig en problemfri affär!
/Migo
Som också köpt hästar obesiktade, osedda. Men då gör man ju det med insikten att det kan gå åt helvete och säljaren står utan ansvar.
Vad var det du VISSTE att det var nåt skumt?
Jag skrev så enkelt fel, tänkte säkert på HON köparen.
Det är en Val så håll dig till ämnet!
Varför man hittar på trådar här har jag ingen aning om men jag postade min tråd för jag var rådvill och undrade hur jag skulle gå tillväga!
Sto, val, hingst spelar ingen roll.
Och nej, hästen har inte bytt kön sen han anlände till Finland!
Mailade så sent som igår till köparna. Fortf inget svar.
Kan man skicka faktura?
Kopiera köpekontraktet där det står att hästens köpeskilling var 22.000svenska kronor samt att jag erhöll 2220 euro samt medföra valuta växlings kvittot från banken?
Jaja..
Själva saken hör till att jag fick betalt i euro och vi gick in på Forex på internet där vi tog en jätte konstig kurs. När jag således skulle växla in pengarna till svenska kronor så var det 2000kr mindre, vilket jag verkligen bett om att hon skulle betala tillbaka snabbt in på mitt konto.
Bara en liten kommentar här, du accepterade själv kursen och var med vid omräkningen. Du tyckte rimligen kursen var okej när du höll på att räkna om, jag gissar att skillnaden i stort sett är skillnad mellan köp och säljkurs, kanske något som köparen medvetet utnyttjat men det är inte självklart att det ger dig rätt i att du fick för lite betalt.