Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård som sagt hästen åt upp plastpåsen som moroten lågg i :eek: Någon som varit med om detta hur farligt är det ska ringa vet nu men tänkte...
Svar
6
· Visningar
4 045
Senast: Maléne
·
H
Hästvård Hej jag är lite nyfiken på när en häst blir triangelmärkt, vilket skick? Regler och bestämmelser?
Svar
3
· Visningar
810
C
Hästvård har en pålle på 5 år som gärna biter på borstarna som om det skulle klia i tänderna! är detta vanligt eller inte? för han gör det ej för...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: chanell_86
·
E
Hästvård Jag ska räkna ut en foderstat i ett program och då behöver jag veta vad min häst väger. Men det vet jag inte.. Han är en 8årig...
Svar
14
· Visningar
1 679
Senast: eloon__
·
S
Hästvård Någon därute som kan uttala sej om BOT ryggvärmare? tänkte nämligen köpa en sånn te pållen.
Svar
1
· Visningar
616
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö när era hästar inte vill äta tillskotten ni ger. Jag ska ge min ettåring tillskott för han har dåliga hovar. jag fick av en kompis...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
J
Hästvård Jag håller på att leta efter en ny häst o köpa! Och nu ( äntligen! ) så har jag hittat ett jätte snällt arabsto! det är bara ett...
Svar
5
· Visningar
754
S
Foder & Strö Nu blir jag väl helt dumförklarad, men jaja, inget att göra åt. Läste iaf nånstans här inne att om hästen lätt blir bukig av mycket...
2
Svar
26
· Visningar
2 375
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Det härmed salt, ger man väl till hästar som svettas mycket? Hur mycket och i vilken utsträckning?
2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Cissi_K
·
J
Hästvård Jag har precis upptäckt att min ponny fått soleksem(inte så mkt) och undrar lite varför. Kan det vara för att hon nyss bytt hage? Eller...
2
Svar
32
· Visningar
6 343
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Ja, som överskriften säger. I vinter har vi haft lite grövre hö och nu är det lite gulbrunt o trist, men luktar fortfarande gott och...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Hambo
·
Hästvård Funderar på att köpa någon sorts av Easy boots till min häst. Han är 4 år och har aldrig varit skodd men han ömmar på vissa underlag nu...
2
Svar
26
· Visningar
2 547
Senast: Andorra
·
S
Foder & Strö Nu när skolan börjar och alla jobbar så tänkte vi lösa de med en foderlåda. Någon som vet vad jag menar? De har funnits i nordpost...
Svar
2
· Visningar
6 978
Senast: smultronfot
·
M
Hästvård Åkte med min häst till klinik eftersom jag kände mig orolig. Han hade börjat visa lite istadighet, inte vilja gå fram emellanåt vid...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: marlin
·
C
Foder & Strö Har fått hem papper o kuvert. Hur fyller jag i? Vad är det jag ska kryssa i o som är viktigt att veta? Vad kostar det o hur betalar man?
Svar
9
· Visningar
918
Senast: arabia
·
S
Hästvård Nu blir jag snurrig, Överallt där jag kollat runt står det olika på hästinfluensan. Hur är det egentligen, är det 2 eller 3...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: silverblom
·
M
Hästvård Min welsh har varit konstig de 2 sista gångerna jag har haft henne ute.I onsdags när jag skulle tränsa henne så kastade hon sig bakåt...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: reykurboy
·
C
Hästvård Är nybliven hästägare till underbar vallack. Han har tidigare fodrats med hö, men flyttar nu till ett stall med silage. Hur viktigt är...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: chicco
·
Hästvård när man "grundar" med equippa f (hästinfluensa) är det två vaccinationer tätt inpå varandra typ med 6 veckors mellanrum och sedan en...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: TantEster
·
N
Hästvård Attans, det jag inte ville skulle ske har nog hänt! Var tvungen att ge mig på ett hö byte till min fångis då det "gamla" snart är...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Ninne77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka