Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt första hätsköp börjar dra ihop sig. Har hittat en häst som trivs med mig och jag med den. Men jag undrar när man ska baxa iväg...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: phie
·
Foder & Strö Jag har satt igång min häst efter sommarvilan och hon har tyvärr fallit ur en del under vilan. Nu har hon fått lite mage men är...
Svar
8
· Visningar
906
M
Hästvård För ett par veckor sedan tyckte jag att vårt lilla russ såg hängogt ut. Han var dessutom alldeles för smal, med tanke på det fina betet...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 820
Senast: moonlightmotala
·
V
Foder & Strö Först måste jag säg att jag inte riktigt fått klämm på den direkta skillnaden mellan ensilage och silage :o Vad jag förstått är där i...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 100
Senast: Invinciblestables
·
B
Hästvård Jag har under en tid nu försökt att hitta en häst och har främst kollat på unghästar. Den första unghästen jag skulle köpa hade jag på...
Svar
17
· Visningar
2 980
Senast: _Bus_
·
E
Hästvård hejsan! det är så att min häst (varmblod) är allergisk mot brännässlor, hon får stora kläschor på kroppen som flyter ut och blir...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Äntligen är det över :crazy: Diagnosen spatt är satt efter ett år fullt av klinikbesök och försök till rehabilitering så ska papprena...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: ancan
·
M
Hästvård ja nu syftar jag ju inte på de nya reglerna som kommit ang allt men vad gäller rent generellt ang hästhållning hur breda ska stallgångar...
Svar
3
· Visningar
639
E
Hästvård Idag har jag köpte en såndär kolla masken låda på apoteket! :) Vi har bestämt i stallet att alla hästar som går i min hästs hage ska det...
2
Svar
22
· Visningar
2 324
Senast: Preed
·
Hästvård Ja nu har ponny tappat en sko igen. Hans hovar börja för ca 1 månad sen och några dagar spricka kom hem från båstad och då hade han...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Underbar
·
Hästvård Vilka symptom har häst med stengalla?
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: hillevie
·
R
Foder & Strö Är det bra eller dåligt för hästar att äta hasselnötter????
Svar
9
· Visningar
4 216
Senast: kickikompis
·
P
Hästvård Min häst har fel på sitt bakknä och behandlas i vintras för knäledsinflammation, han blev friskförklarad 1/2 och har därefter satts...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: kickikompis
·
G
Hästvård Hej! Nu är det som så att jag har fått låna en häst, som var skodd när jag fick henne (18 juli). Men hon är bara skodd där fram och...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: godisnunna
·
Hästvård Alla trådar jag hittar om botulismvaccin handlar om ifall man ska vaccinera eller inte och ev biverkningar. Men jag undrar om det spelar...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Jag har av olika anledningar inte behövt köpa kraftfoder på flera år till någon häst, men nu nyligen var jag och skulle göra det till...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Korallen
·
Hästvård Jaha, då har lyckan vänt och Castle Bar har ont i ryggen för första gången sedan han blev i min ägo. Ni som håller till på...
Svar
12
· Visningar
1 328
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Pollen har exem på mullen som vi behandlar med helolosa Sol varje dag. Nu har hon fått sår och lätt svullnad på mullen och jag vet inte...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Nu är jag irriterad här va. Jag har gjort allt som alla sagt, stoet mitt har förlorat mjölken, går på jättegrönt och fint bete och får...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: zillax89
·
Hästvård Fick svar på mitt träckprov idag. Både stoet och unghästen hade strax över 500 EPG på lilla/stora blodmasken. Annars 0 på resten...
Svar
14
· Visningar
2 094
Senast: Tereses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka