Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Om jag öppnar en hösliagebal måste jag förbruka den på ca 3 dagar för att det inte ska bli förstört. Men om jag öppnar balen och delar...
2
Svar
21
· Visningar
2 138
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Har nyss fått köpa hö från ett annat ställe då han vi brukar köpa hö av hade slut för säsongen.I detta hö(ingen analys,snart bete) är...
Svar
5
· Visningar
1 827
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man ge en häst både Enzion och Kiselgur samtidigt? hästen i fråga har väldigt dåliga hovar, skorna sitter högst 2 veckor och...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Inka-90
·
S
Hästvård Min häst är allmänt hängig och hostig, lite rinnig i näsan. Hur ska jag ta hand om honom nu? Jag rider inte eller så, men finns det...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: SyntheticPassion
·
Hästvård Kan man vaccinera en gång för tidigt? Normalt sett vaccinerar jag i januari men nu i det nya stallet tar de ut och vaccinerar i...
Svar
4
· Visningar
642
Senast: Bison
·
Foder & Strö efter mkt om och men tänkte jag byta från hö till hösilage...:crazy: vad jag vet har han bara ätit hö och nu sen i slutet på juni har...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Messy
·
S
Hästvård Om hästen är en tunn/normal fullblodkorsning och går på gräs 8-17 varje dag, hur mycket foder vågar man egentligen ge utan att vara rädd...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 111
Senast: Charlotte
·
Foder & Strö Har snappat upp på annan plats på webben att en agronom som föreläst om foder sagt att sent skördat hö är det som är bäst för...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Köpte müsli till min häst nu, han är ju otroligt smal, ja undernärd o det han ska han mest utav är ju stråfoder, så han går dels på bete...
Svar
4
· Visningar
757
Hästvård Min häst är behandlad i kot och hovled på hf och vid häsltutrednignen röntgades hon och då syntes det att hon hade hovbroskförbening...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Nica2
·
Foder & Strö Nån som har nån erfarenhet av det? Jag ska börja ge det till min arabhingst som tappat väldigt mycket i vikt nu i sommar. Så tänkte höra...
Svar
1
· Visningar
627
Foder & Strö Ni som använder Mustangs müslifoder - vad betalar ni och vilken sort? Jag kan hitta i gamla trådar att det är lite bättre pris på det...
Svar
13
· Visningar
1 637
F
Hästvård Ja, hur mycket(hårt) tränarn ni era a-b ponnysar, hur lägger ni upp träningen? har själv skaffat en a-ponny, som jag kör, men då jag...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: AKB
·
S
Hästvård Skulle vaccinera hästarna idag och istället för vetrinären kom dennes hjälpreda/prakikant vet inte vad. Hon vaccinerade iaf men i...
Svar
13
· Visningar
1 932
Senast: stranger
·
Hästvård Jag ser efter mina varje dag, kollar fästingar, bortar bort kardborrar ur luggen även om jag inte ryktar o rider varje dag. Men det...
Svar
15
· Visningar
2 963
M
Foder & Strö Vad har ni för värden på ert hö eller hösilage i år? Anser ni att det är bra värden i år eller dåliga generellt?? Vart i vårt långa...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har (och alltid haft när jag haft honom) som en blå hinna över ögonen (är brun-ögd), lite som olja. Det är mer på ena ögat, men...
Svar
13
· Visningar
5 781
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Min shettis har inte fått någon saltsten på ca 2 månader pga av fång, hur länge kan dom vara utan att få det ? Salt alltså ? Hej...
2
Svar
20
· Visningar
1 519
Senast: Hambo
·
Hästvård När jag ryktade medryttarhästen igår så upptäckte jag att hon har fått som 5-kronors stora "kulor" under pälsen. Tänkte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
1 161
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Jag vill se bilder på olika typer av foderbord och foderhäckar! Ni som fodrar med fritt grovfoder ute hur fodrar ni och på vad...
2
Svar
22
· Visningar
6 561
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka