Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska just bli hästägare för första gången i mitt liv, vilket medför en enorm lycka och en hel del massa frågor :D Alla hör inte hemma...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Modest
·
J
Hästvård har en 14-årig halvblodskorsning i vårat stall. Var och tittade på igår när den gick lektion med sin medryttare. Under en tid nu så...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: Jenny
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det är korn i Krafft grund och i så fall hur mycket? Jag har läst på innehållsförteckningen och kan faktiskt...
Svar
1
· Visningar
576
T
Hästvård Hej! Min häst har gått på Prednisolon (pga av förhöjda levervärden) i fem veckor och under nedtrappningskuren så fick han stora...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: Thessanj
·
Foder & Strö Jag vet att det finns massor av trådar om höanalyser, men jag är väl dum i huvudet då för jag förstår ändå inte :confused: Jag har...
Svar
4
· Visningar
847
Foder & Strö Bor nere i sydsverige och för två veckor sedan hade vi kanonväder och bönderna tröskade dygnet runt. Halmen såg kanonfin ut. Nu har det...
Svar
3
· Visningar
2 872
Senast: TomasN
·
Hästvård Hela sommaren, ända sen det blev över +15, har hästen druckit massor och kissat mängder! Jag vet inte om det är något jag ska klaga på...
Svar
14
· Visningar
3 080
Hästvård Hur var det nu man skulle klippa manen för att den skulle se ryckt ut..? Vet att såna tips har dykt upp lite då och då här på buke, men...
Svar
6
· Visningar
4 073
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag vill gärna ha argument för/emot att bada hästen efter 8 veckor på bete. Vad tycker ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 598
N
Foder & Strö Köper hösilage av en STOR hösilage producent! Var för ngn vecka sedan och köpte 11st 35kg balar och har funnit mögel vid öppnande i 4 av...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Ninne77
·
Foder & Strö Varför och när ger ni era hästar det? I vilken form (hackad strå, pellets eller tex lucern mix) och hur mycket? Jag har ev. tänkt...
Svar
9
· Visningar
1 006
A
Foder & Strö Vad ger ni era hästar i boxen? Vad är egentligen skillnaden?
Svar
13
· Visningar
3 366
Hästvård Skulle vara tacksam om det är någon som vet om ATG.s-hästkliniker exportröntgar (i samband med köpet) inget fel, men som sagt om dem...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Janey
·
Hästvård Jag tycker det är på tiden med en tråd där hovslagarnas ansvar för hovvårdarnas framfart diskuteras. Vad jag har hört så är många...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
14 618
Senast: coari
·
Hästvård ...gör ni? Jag letar häst, och har i stället för att leta unghäst börjat leta "färdig häst", dvs häst som redan är inriden. Ngt mellan...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 230
Senast: Rea
·
E
Hästvård Har gett min ponny MSM och Glucosamin ett tag nu men han blev halt för lite sen och är bara i början av träningen. ska jag lägga av med...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: CillaW
·
L
Hästvård Hejsan. Min valack har kännt nackig i vf nu ett tag. Endast när han börjar böja på nacken. Har tid på klinik i nästa vecka. Han är...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Lisaaa__
·
I
Foder & Strö Jag blir inte klok på det här med kvoter. Vilken nytta har man egentligen av den mellan smältbart råprotein och energi? Om man tar...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: amalia
·
T
Foder & Strö Ni som ger era hästar Glucosamin, vart köper ni det och vad kostar det ungefär? Har ni märkt någon skillnad sen ni började ge det?
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Trampe
·
Hästvård hur tjockt lager torv bör man ha på jordstampat golv om man ska ha halv-bädd? jag hatar bädd å vill helst ha 20cm torv bara sådär...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka