Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur påverkas ensilaget och hästen om man har får mördarsniglar i ensilaget? Någon som vet? Bettan
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Calippo
·
H
Hästvård Någon som har tips vad man kan göra för att en sjuk häst ska få det lite roligare. Min häst står i box + sjukhage. Och han har börjat...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: 4lic3
·
Foder & Strö Såhär i pälssättningstider undrar jag vad ni använder för b-vitaminpreparat till era hästar. Vore fint att få veta vad ni anser är...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: janna
·
M
Hästvård jag ska skulle vilja veta hur mycket era hastar ater och vad ???? jag har just kopt en hast som statt stilla lange hon far alldelles for...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Smokey
·
Foder & Strö FUnderade på det här med glucosamin. Min polle har ju lite problem med muskelaturen i bakpartiet och är där av lite stel. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö har fått möjligheten att välja mellan olika höskördar nu iår, och jag vill veta vilken ni tycker är bäst. (vet ingenting om värden)...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: milly
·
S
Hästvård Nu är det så att min häst går med 6 stycken unghästar. Alla dom har råkat ut för bärrandsröta förutom min häst. Hovslagaren säger att...
Svar
16
· Visningar
4 216
Senast: irmafirma
·
Hästvård Ni vars hästar har spatt. Hur upptäckte ni det?
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Thora
·
Hästvård Har en "kompis" från min förra bostadskommun som inte riktigt tar hand om sina hästars fötter. Har inte själv sett detta, men en annan...
Svar
2
· Visningar
1 218
Senast: Underbar
·
K
Hästvård börjar butta värka direkt hästen får de i sig?
Svar
1
· Visningar
705
Senast: ponytails
·
T
Hästvård Var på kliniken idag med fjordingen. Han har ju varit halt från och till bra länge och har stått i boxvila + medicin mot en inflammation...
Svar
19
· Visningar
2 035
Senast: via
·
M
Foder & Strö Har ett fullblods sto på 22 år som rids lite lätt. Problemet är att hon är svår att hålla i hull och dessutom tycker att mat är ganska...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: miisen80
·
H
Hästvård För ett par veckor sedan hade min häst mugg på ena ballen ner mot hoven, vilket äntligen har läkt ut nu. Härom dagen kände jag att...
Svar
9
· Visningar
1 524
Senast: hannibal
·
Hästvård Igår em blev Oskar sämre igen, han kom haltande i skritt genom hagen. Åkte ner akut till Helsingborg, visste inte om det var fång eller...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: fettso
·
A
Hästvård Nu har jag kommit hem från en veterinärbesiktning på min islandshäst. Fodervärden har varit på många besök hos en hästklinik för att...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Hambo
·
P
Foder & Strö ...brukar det ta innan man får svaret på sin analys? Har skickat in ett prov till Analycen och undrar om de brukar vara snabba med svar...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: pion
·
U
Hästvård nu känner ja mig lite lite lite på gränsen till tjatig om de här med att kyla benen..men ja hittar ingenstans där de liksom står de ja...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: 2shy
·
N
Foder & Strö Tänkte bara fråga, ni som ger linfrökaka ska man blöta upp det el ge den som den är? och hur mycket ger ni per dag? till ett halvblod...
Svar
9
· Visningar
1 390
Senast: milly
·
S
Hästvård Nu kommer jag med ännu en fråga angående permanentbäddar:angel: Jag skulle vilja prova på spånbädd med kutterspån men grejen är den att...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: Eastwick
·
Hästvård hur har det påverkat era hästar att dom är innåt tåade? berätta gärna ras,ålder,mankhöjd och utbildnings nivå och gärna en bild på...
2
Svar
37
· Visningar
7 777
Senast: Cissi_K
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka