Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård behöver tips och hjälp med vad som har drabbat min unghäst på 2 år! han har krustor som mugg på hela mulen( han har bläs och är vit...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: syrran
·
Hästvård Min ettåring har fått en spricka i bäckenet. Ska nu stå i boxvila ett par månader. Någon annan som haft en häst med den skadan? Hur gick...
Svar
12
· Visningar
6 059
F
Foder & Strö Heej, Min ponny slutade gå på Krafft pellets (och allt annat pellets) när jag fick reda på av en hästtandläkare att det orsakar fel i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 505
Senast: Totola
·
Hästvård Imorgon ska jag åka in pålle till kliniken igen... Ska se vad det är för fel på bakbenet. håller tummarna för att det inte är en...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Piruette
·
Hästvård Min häst har redan börjat få vinterpäls trots att jag haft täcke på honom under kyliga nätter och vid ihållande regn. Så nu undrar jag...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Vårat hö täcker hela hästarnas behov i år :D, dock är proteinet lite onödigt högt... Kvoten hamnar på 8,4... Vad säger ni, skall jag...
Svar
8
· Visningar
1 266
Hästvård Kan nån förklara för mig varför vet hellre skriver ut Metacam isf finadyne ? Min ena häst "halvsvarar" bara på metacam, emedans den...
Svar
15
· Visningar
2 633
Senast: Shesa
·
S
Hästvård Är det jätte viktigt att man gör ett träckprov innan man avmaskar sin häst? Svara gärna:)
Svar
16
· Visningar
1 138
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård Min häst blev nyligen avmaskad med Noromectim, och han har varit konstig efter det. Troligen har han gaskolik. Någon som varit med om...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Tjalfe
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta foder? Funderar att köpa det till mina shetland, läste att det innehåller mkt lite protein men...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: janna
·
Hästvård Hej, Jag rider en 16-årig halvblodsvalack sedan ett par månader tillbaka. När jag började var han inte helt igång, lite tjock och lite...
Svar
2
· Visningar
1 951
Senast: morgaine
·
W
Hästvård En granne har bett mig om att fråga er alla här ute på forumet, om just stora hovlusen. Dom har en ardenner hingst som har detta, och...
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Vi har tänkt testa ett nytt foder till våra hästar (lite olika anledningar). Har själv räknat foderstaterna så jag vet vilken sort JAG...
Svar
6
· Visningar
957
M
Hästvård Har skrivit här tidigare om min häst som var "halt"..Vet. tittade på henne men kom inte fram till något så hon fick Butta,och blev...
2
Svar
20
· Visningar
2 413
Senast: malejna
·
Hästvård En hov har snabbt ändrat form, hovväggen ser urgröpt ut. Vad kan det vara? vad beror det på? I förrgår när vi red så börjde det blöda...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 877
Senast: mul
·
Hästvård För att göra en lång historia kort. Strax före jul så sträckte min häst sig rejält under ett hoppass. Hon blev långsamt bättre och...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: Cheran
·
Hästvård 2 gradens hälta.. hur pass allvarligt e det??
Svar
1
· Visningar
695
Senast: phie
·
U
Hästvård Hej! Jag undrar om någon vet om man kan bygga en bädd av enbart spån? Då menar jag ju en bädd som man bara mockar ur bajset ur;). Ni...
Svar
12
· Visningar
2 446
Senast: Thora
·
Hästvård Hej! För ett tag sedan svarade jag på ett inlägg här som handlade om knottallergi. Jag skrev om ett homeopatiskt medel som har varit...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Vi har fått in små "flugor/kryp" i foderkammaren. Troligen kom de med havren vi köpte sist. Det är inte vanliga banan flugor men samma...
Svar
3
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka