Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej Jag har ett tips som har hjälpt en av mina hästar på ett mirakulöst sätt. Jag tog hand om en ponny någon gång i maj månad, som är...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Zolimita
·
Z
Hästvård Var precis till stallet för att rida, men när jag tog in pållan så hade hon lite uppspärrade näsborrar och andades fort så man tydligt...
Svar
18
· Visningar
1 778
Senast: zemra
·
Hästvård Förut fanns det trådar för frågor kring hovvård men jag hittade ingen sån nu så jag startar en egen. Jag har flera frågor som jag...
2
Svar
33
· Visningar
5 815
Senast: Camilla_H
·
K
Hästvård * hur ofta bör man duscha sin häst? och hur gör man på vintern när det är kallt ute? * vid vilka tiden BÖR man utfodra sin häst? jag...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: Immer
·
Hästvård Har en häst hemma som har hovbroskförbening, börjar bli ganska tjock då hon ska vila.. Hur förhindrar men att hästen blir allt för tjock...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: tenesie
·
L
Hästvård Igår när jag var och red hittade jag en liten (obs. verkligen liten) fästing precis på lårfästet på henne. Det var som en böld...
Svar
9
· Visningar
4 021
T
Hästvård Jag är lite sugen på att köpa en häst... den är 4:a år och till beskrivning låter det som en drömhäst för mig, men med ett stort MEN...
Svar
13
· Visningar
1 910
Senast: via
·
S
Hästvård Min "bebis" har förmodligen sträckt sig eller något i ett bakben... Och vi som skulle varit med på kvalitén! *snyft* Kaxig som han är...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Linker
·
K
Foder & Strö Hur räknar jag på bästa sätt ut hur mkt min häst behöver? Ger nu 1 dl/dag. (stöpta) Borde han få mer? (halvblod, 160 cm, ca 600 kg...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Har ingen supertejp hemma i apoteket för att fästa ögonlappen med. Vilken sorts tejp rekommenderar ni att jag ska köpa eller har ni...
Svar
18
· Visningar
2 822
Senast: dissy1
·
M
Foder & Strö jag har kopt en hast som fatt en valdigt mycket mat och det kanns som felmat :crazy: ...hur mycket och hur snabbt kan jag andra i hennes...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: milly
·
A
Hästvård Jag har tittat på en häst......vill köpa men hon har patelleupphakning men som de nuvarande ägarna knappt märkt av. Har haft det i 6 år...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Equilina
·
C
Foder & Strö Har för första gången gjort en hö analys o fattar nada. Torrsubstansen är 84% Råprotein 117g/kg Ts Smältbart råprotein 79g/kg Ts...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: milly
·
G
Foder & Strö Jag ger min häst detta foder, men "kompletterar" med betfor, Hoof Aid (på inrådan av hovslagare) samt vitlök (pga lätt hosta, kanske...
2
Svar
25
· Visningar
2 967
Senast: Carroo
·
Z
Hästvård Okey...det började med att min faster rekommenderade mineraler till min åring som hon själv ger till sina hästar. Jag har försökt ett...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Pls berätta om era foderstater så jag kan få lite inspiration. Får nämligen inte riktigt till det med mitt sto (som har en 7-månaders...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Masse
·
Hästvård hur kan man göra för att hjälpa torra och spruckna hovar att bli fina igen, det är inte på utsidan, utan under själva sulan det är torrt...
Svar
10
· Visningar
1 678
Senast: melvin
·
Hästvård Vad skulle ni göra åt dom här såren? hästen är svullen och har fula sår, vetrinären som var och kollade hans tänder dagen efter att...
2
Svar
38
· Visningar
2 462
Senast: Mish
·
N
Hästvård Godmorgon på er! Är det någon härinne som vet om Gråbo är giftiga?? Har en himla massa sånt i en av mina hagar... har sett att han...
Svar
6
· Visningar
4 538
Senast: Korven
·
Hästvård Snälla - vill ni ta en titt på dessa bilderna av min pålla och säga mig om hon är fet/i överhull. Står jag snett bakom så ser jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 250
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka