F
flashlight
Sv: Är min häst fet? *fång*
Belastningsfång beror väl på tunna sulor och det har ju många fullblod.
Har ingen föreslagit plåtsulor som man fäster med broddar under skon dvs utsidan.
Det avlastar sulan.
Sen har jag hört av hovis att torv inte är bra om hästen har tendens till belastningsfång eftersom det packar sig i hovarna och ger tryck om det är fuktigt.
Måste tillägga att jag har inte erf av annan typ av fång än den som min häst fick av cushings syndrom där det handlar om bla rubbad ämnesomsättning som ger fånganfall.
Har köpt ett fullblod. Två månader senare diagnosen fång. Tunn, mager men ändock blev det fång och hovbensrotation.
Belastningsfång kallas det i min hästs fall. Gör mig knappast mer lycklig...
Nu har det gått över 2 månader men ej bättre. Vad hjälper det att min häst är anorektiskt tunn?
Belastningsfång beror väl på tunna sulor och det har ju många fullblod.
Har ingen föreslagit plåtsulor som man fäster med broddar under skon dvs utsidan.
Sen har jag hört av hovis att torv inte är bra om hästen har tendens till belastningsfång eftersom det packar sig i hovarna och ger tryck om det är fuktigt.
Måste tillägga att jag har inte erf av annan typ av fång än den som min häst fick av cushings syndrom där det handlar om bla rubbad ämnesomsättning som ger fånganfall.