Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lazio: dina hästar är inte för spinkiga, de ser blanka och välmående ut. Den formen kan dock inte min häst få, hennes bröstkorg ser inte ut så. Visst kanske hon blir ännu finare några kilo lättare, får prova och se - hon lär väl trilla ner i vikt hur som helst nu när hon bara går på grovfoder. Trot eller ej, men hon kan vara riktigt jävlig att hålla hullet på vintertid.
Då jag antog att du jämför din egen med TS häst så anser jag det ganska så "fel" att skriva att TS häst är fet. Din och TS häst är byggda olika och av olik ras. Därav kan man inte jämföra dessa 2. Jag anser inte TS häst fet,tjock.Lite betes hull men det finns betydligt värre ex....
Jag har inte skrivit att TS häst är fet.
Jag jämför inte med nån av mina, det är väl glasklart att TS häst aldrig kan se ut som min travare som tränar trav!
Ja anorektisk i min värld.
vanligaste anledningen till fång är ju oftast för mycket protein i fodret å det kan hända vilken häst som helst tjock som smal.
va? några inägg högre upp skriver du: Det är skillnad på grov och tjock och jag tycker fortfarande att TS häst är tjock.
är d nån skillnad på fet å tjock? för båda uttrycken betyder väl överviktig?
Hej
Min vet sade att en stor mage inte betyder att den är tjock bara att den har mycket hö/gräs i tarmarna=uppblåst utseende... Fettet däremot sätter sig längre upp på sidorna och uppe på rumpan (liksom valkar) eller att hela hästen får ett sälutseende... Min häst får ofta en jättemage av allt sitt hö/gräs (fri tillgång) och är inte jättetränad nu (lat matte) men därför inte fet. Titta på din häst på morgonen innan fodring (om han inte fått mycket mat under natten förstås) så brukar buken se mindre ut. Tycker inte heller din häst ser tjock ut alls. Lite otränad och det är en welsh cob som är en kraftig/bastant häst i sig själv.
Är ingen expert men många okunniga tittar bara på magen och vilken "benstomme" den har o kallar den direkt tjockt vilket jag anser vara felaktigt.
Sorligt med din häst men finns många orsaker till fång så lycka till att han blir bra snart.
Proteinet har inget med fång o göra.