Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har en 5-åring som jag fick hem i slutet av maj från fodervärden.. hon hade då inte ridit på tre veckor så jag tog det lugnt och vi har...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Netted
·
T
Hästvård Rider en häst till en bekant. Hästen är ett 8 årigt hannoveranare. Hon är jättesnäll i all hantering och jag har inte märkt något...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Temlan
·
S
Hästvård Kan man ha först ett tjock spånlager och sen halm ovanpå i boxen?? Funderar på att ha det till vintern så pållen har nåt att plocka med...
2
Svar
21
· Visningar
1 661
Senast: Sorba_
·
Foder & Strö I stallet ingår havre och nu i sommar har det varit vidirigt mycket svarta ganska stora skalbaggar i havren, och larver vilekt jag antar...
Svar
2
· Visningar
811
Foder & Strö Tjatigt ämne kanske, men vad tycker ni ang. för mycket/för lite hö? Jag har ingen höanalys och vill inte göra det heller pga att hästen...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Totola
·
Q
Hästvård Är det någon här som har en häst som har fått ett öga ut opererat? Vill ni då berätta lite om det för mig. Varför, var, hur det gick och...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Annika Källse
·
Hästvård Har nyligen köpt en häst med fyra vita fina strumpor och jag undrar hur ni övriga upplever vita ben - är de känsligare än mörka? Hur...
Svar
12
· Visningar
3 027
Foder & Strö vad ska jag ge för foderstat till fångponny? jag känner mig otroligt förvirrad och det finns så många åsikter om vad som e "rätt å fel"...
Svar
10
· Visningar
1 782
Foder & Strö Jag skulle behova lite hjalp och rad. Eftersom jag jobbar i Kina och hara ar ingenting som i sverige och ingenting finns att fa tag...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Centaur
·
D
Hästvård Har läst massa trådar om eksem här på Buke, men det är en sak jag har reagreat över...det finns ju flera olika sorters eksem och olika...
Svar
1
· Visningar
1 090
Senast: Boj
·
A
Hästvård \"eftervård\" foderstrupsförstoppning? Hoppas alla kloka orkar en runda till... Har läst åtskilliga gamla trådar här, bland annat om...
Svar
12
· Visningar
7 711
Senast: Ulla-Bella
·
L
Hästvård Vilka är dom mest vanliga skadorna/sjukdomarna som förekommer för hästar? Skriv gärna vad de ger för typ av symtom och hur man ska sköta...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Crona
·
B
Hästvård Jag tror jag blir galen snart:eek: Min häst har snart skubbat av sig hela svansen! Vad ska jag göra? Har provat att tvätta med såpa...
2
Svar
24
· Visningar
2 283
Senast: Born96
·
S
Hästvård Har hört en massa som använder arnika på sina hästar, både på benen och kroppen? Hur funkar det? Varför gör ni det och på vilka ställen...
2
Svar
35
· Visningar
6 806
Senast: Sorba_
·
M
Foder & Strö Såhär ser min analys ut på höet: Torrs 84% Smråpr 42 Energi, foder 7,4 Ca 6,7 P 1.6 Mg 1,5 K 7,4 Är ingen expert men det är...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: Egonson
·
Hästvård jag köpte det i går till fång häst. Ska det sättas på hela benen eller bara hovarna och kotorna? Hrj från hambo
Svar
7
· Visningar
2 893
Senast: Natasja
·
T
Hästvård Det är så att min häst som är 8 år har en inflamation i tandköttet där en tand håller på att växa ut, några centimeter från övre...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: lotta_8202
·
Foder & Strö Hur mycket selen kan man ge innan det blir "giftigt"? Jag täcker hästarnas selenbehov via foderstaten men behöver ge ett extra...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag vet att man inte ska avvänja föl så tidigt men nu tänker de annorlunda i Holland och fölet är hemma om ca 6 timmar... Han kommer...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: corzette
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett tioårigt varmblod, som jag är nybliven ägare på. Hon har aldrig blivit inriden eller körd tidigare men är väldigt...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: NaddeKarlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka