Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Igår upptäckte jag massvis med små insekter i mina fodertunnor... jätteäckligt :eek: Trodde först det var damm på kanten men såg sen att...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Hehe, fick höra av bonden att TS halten på höet vi köpt ligger på hela 90!!:angel: Detta var första skörden som han fick in innan...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag sitter och läser lite om olika fodersorter och tillskott och blir väldigt fundersam. Hur många vet egentligen varför de ger...
2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: attempt
·
Hästvård Jag överväger att åka in och plåta benen på hästen min "utan anledning". Eller inte helt, han har någon form av rörelsestörning (eller...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: amalia
·
Foder & Strö Jag har stött på ett påstående om att ponnyer inte ska äta betfor för att de inte kan omvandla sockerbetorna till energi utan att det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 229
Senast: milly
·
Foder & Strö Har tyvärr inget kort som är i bra vinkel. Men jag kan ju fråga ändå. Min shettis har gått på magert bete hela sommaren, men har...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: tgd
·
B
Hästvård Ni som har haft löss på hästen &behandlat m Etotal, hur har ni gjort? Pudrat över hela hästen, gnuggat in det lite i pälsen.. och...
2
Svar
20
· Visningar
6 475
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Det salt man tillsätter i fodret ska vara utan tillsatt jod, eller?
Svar
3
· Visningar
1 000
Hästvård Elvira flemade åt mig när jag andades på henne idag (vitlök?:angel:), och jag såg då att hon hade alldeles kritvitt tandkött...:crazy...
Svar
6
· Visningar
7 453
Senast: Tires
·
Hästvård Jag undrar av vilka anledningar en häst kan få knölar? Min har fått en enkronors-stor knöl nedanför manken brevid ryggraden, han är inte...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Min 22-åriga ponny fick fång i april,är nu helt återställd Funderar nu på hans foderstat,kan tillägga att han är väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: seifur1
·
H
Hästvård när min häst börjar komma igång o röra på sig lite så börjar hon hosta.. det är inte direkt någon vanlig hosta.. de låter nästan som om...
Svar
15
· Visningar
2 493
Senast: Tires
·
M
Foder & Strö Vad ger man till en häst på 180 som börjat rata betfor, olja och mineraler? Han går nu på 6 kg ensilage, + 6 timmar i ganska stor...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: ang
·
F
Hästvård ÄHar en liten fundering över mitt 16:åriga halvblod. Hon har otroligt lätt att få skavsår framför sadelgjorden vid armbågsvecket...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Eva65
·
H
Hästvård Veterinären säger att man normalt tar bort vargtänder på ridhästar. Mitt 12-åriga sto har vargtänder men jag har inte upplevt att hon...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Linda.B
·
Hästvård Min kompis häst blev skodd i torsdags. Hovslagaren sa att han kanske satt en söm lite knepigt på ena bakhoven så om hästen reagerade...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: jerseyko
·
S
Hästvård Min ponny hade fång i vintras, vi har nu skrittat henne i ett par veckor och hon är pigg och glad..men jag är så orolig över att det kan...
Svar
8
· Visningar
4 156
Senast: susby
·
Hästvård Jag såg idag på en häst att bakbenen var olika långa??!! Om jag förklarar så här : från kotan ovanför hoven går ett ben som är rakt...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Bewelinn
·
Hästvård Ni som har varit med om detta tidigare: Har ni några råd? Upptäckte idag att hästen var svullen bakom ganaschen. Nästan likadant på...
2
Svar
27
· Visningar
14 286
Senast: bigganl
·
A
Hästvård Funderar på att klippa stubbman på ponken min (: Hur gör man och vad ska man tänka på? (=
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka