Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Nu har jag fixat foderstatsprogrammet Pchorse. Det är toppen bra. Men det är mycket att lära sig med det! Jag var lite ivrig så jag...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Hur länge håller sig oöppnade hösilage balar? Någon som vet eller kan ta reda på det? MVH Katja
Svar
4
· Visningar
782
Senast: KLNF
·
Hästvård va me pållen på undersökning idag. Var bombsäker på att det var kotledsinflammation i båda fram igen eftersom han hade samma symptom som...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 505
Senast: Ballerina
·
Hästvård då avmaskar man väl båda 2 ändå eller nej? Himla roligt på ett sätt, första analysen nånsin för mig och enbart 800 blodmask på den...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har räknat ut 4 foderstater nu så gott det går men det känns inte helt korrekt. Kan det verkligen stämma att min åring som är...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: ameo
·
Hästvård Mitt 3 månaders föl har lyckats slita sönder sin hov. En bit av underdelen och sidan ser ut att ha slitits loss. Det ser inte ute som...
Svar
11
· Visningar
1 627
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Vad säger ni, ska man eller ska man inte ge betfor till en travhäst som har lätt att få korsförlamning?
Svar
7
· Visningar
1 182
Hästvård Om man röntgar sin häst för att hitta felet.. Står försäkringen för något av kostnaden då?
2
Svar
36
· Visningar
2 812
Senast: sugar-candy-sweets
·
Hästvård Min bus ena öga har börjat rinna nu, inget klet utan bara tårar eller vad man ska säga , hon är inte svullen men va det för någon dag...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Har fått besked om griffelbensfraktur på hästen, det gäller den nedre delen och ska åtgärdas om ett par veckor, 3 närmare bestämt. Vad...
Svar
3
· Visningar
1 688
S
Hästvård Hej! Jag satt precis och kikade på lite hästannonser, då jag är ute efter en ny vän att spendera härliga skogspromenader och lätta...
Svar
12
· Visningar
5 356
Senast: lady_vip
·
S
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan "vanlig" betfor och betfor i pelletsform?
2
Svar
22
· Visningar
2 081
Hästvård Vad har ni för inställning till eksem? Vi har varit och kollat på en ponny som var perfekt till mig! Pigg, glad, superbra hoppteknik...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Coop
·
C
Foder & Strö Vet nån hur myket kalcium, fosfor, magnesium och selen det är i Dodson och Horells Leisure Mix och Pasture Mix? hittar det inte på...
Svar
3
· Visningar
847
Foder & Strö Hur påverkar det den vuxna hästen om kvoten ligger på 8?
Svar
10
· Visningar
957
Senast: Carolrita
·
T
Hästvård Hej, undrar om nån känner igen mitt problem och kanske har några tips eller råd? Min häst har (för mig) helt plötsligt börjat skaka...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: Natasja
·
Hästvård Tänkte kastrerera min odräglige lille shettishingst efter hingstbetet :idea: Men funderar på om jag ska välja att göra det på klinik...
2
Svar
21
· Visningar
1 662
Senast: hillevie
·
F
Hästvård Okej , jag vet att det redan finns massa sånahär trådar men jag hoppas att ni inte blir alltför arga . Nu är det så att min pålle har...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Cheran
·
Foder & Strö Vad har ni för fodertunnor? Alla är ju så dyra :/
2 3
Svar
49
· Visningar
12 758
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Jag har ett travsto på 19 år, hon får rejält med hö men inte så mycket kraftoder. Ca 0,5 l x 3ggr/dag av Dodson & Horrell Pasture Mix...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka