Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! Min häst blev tidigare klippt där tränset/grimman ska ligga. Men är det vanligast att man gör det eller ska/kan man låta bli...
2
Svar
25
· Visningar
2 951
Senast: flurrizen
·
Foder & Strö Jag sitter och klurar på Elviras foderstat, och det går ganska bra tack vare att höanalysen inte ser så illa ut som jag räknat med.:D...
Svar
9
· Visningar
959
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö har ganska nygligen fått hem en ny häst och flyttat in honom i stallet där han ska stå. Hästarna går fortfarande på bete men jag kan...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: kisse
·
Foder & Strö Jag ska ev börja ge min häst Krafft Ponny till hösten. Men var finns det för jämförbart från andra fodertillverkare ? Nån som har koll ?
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: ameo
·
Hästvård Jag börjar undra hur man ska tänka när det nu plötsligt blir kallt på nätterna. Min fånghäst har gått i en stor hage med ej odlat gräs...
Svar
16
· Visningar
1 763
Senast: lundborg
·
Hästvård OK, släng fram era bästa tips på hur man får en häst att kissa när man t ex är på tävling.
Svar
16
· Visningar
1 474
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård Nu är det så att "min" älskade häst har fått både Borelia och Erlicha (Stavning) ...:cry: Dessutom så skulle ett annat test kontrolleras...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja, min häst kom hem idag från strömsholm med behandlade bakknän. Pållarna går på bete fortfarande men vet tyckte att han skulle få...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: amalia
·
A
Hästvård Hur bygger man upp muskler runt bakknä? Klättra? Ge tips!
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Hur mycket väger 10 dl havre? Min häst får för tillfället 50 dl havre om dagen, hur mycket är det i kg? Har tyvärr inte tillgång till...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: rafaela
·
S
Hästvård Hej alla... Hur lång tid ska en häst vila/ta det lugnt efter en influensa spruta?! Vet att alla vet. säger olika och att han som ska...
Svar
16
· Visningar
1 491
Senast: Fredag
·
E
Hästvård Hej:D jag ska få foder häst på söndag och undrar när jag kan börja rida efter att hon kommit på sönda, vet en som väntade en vecka och...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: enlitentjej
·
Hästvård Hade lite svårt att sätta en passande rubrik... Var iväg idag och red lektion på min femåring. Han ligger rejält efter...
Svar
16
· Visningar
1 538
Senast: amalia
·
S
Hästvård Ska köpa pälsglans men skulle vilja ha lite tips om villken! Hon är fux, om nu det skulle vara till nån hjälp :p Så, har ni någon...
2
Svar
34
· Visningar
6 036
Senast: Frippac
·
Hästvård Jag har lite funderingar angående mitt föl i år då han är VÄLDIGT tunn i sin päls. Han fällde fölpälsen snabbt och har sedan dess varit...
Svar
14
· Visningar
2 284
Senast: trav
·
M
Hästvård Jag blir tokig! Tog just in mina hästar och får då syn på att staketet på ett ställe var nere, på andra sidan stod en av mina hästar och...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Mindra
·
A
Hästvård Såg en artikel på Ridsport, och detta verkar väl lovande? ...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Madick
·
M
Hästvård Jag har flera gånger sett hästar som "tar kortare steg" ena bak. Alltså man upplever att den inte kan sätta inunder ena bak när deen rör...
Svar
12
· Visningar
5 985
Senast: Ingela_S
·
S
Hästvård ...När man har ridit och det är väldigt varmt ute och hästen är varm och svettig, ska man spänna upp sadelgjorden i några hål i taget...
2
Svar
29
· Visningar
3 246
Senast: bigganl
·
E
Foder & Strö har ett hö som luktar lite syrligt påminner nästan om hösilage, blev pressat när det var hög luftfuktighet ute, vad kan ha hänt har...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka