Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö så har även jag fått min analys men jag är helt värdelös på att räkna kvoten och även veta vad jag behöver komplettera med när det...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: attempt
·
L
Hästvård Stretschar linimenterar och lindar ni efter ett ansträngande träningspass/ridtur överhuvudtaget? :rofl:
2
Svar
21
· Visningar
1 729
Senast: Amk
·
B
Hästvård Hej! Hur många har erfaren´het av detta här ? Jag vet att prognosen ofta inte är god, men hur har det gårr för era hästar ? hade de...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 711
F
Hästvård klant mannen råkade få ett stick sår för ca 1 månad sen bak på höger bakhas, på insidan. jag ringde vet som sa att man skulle...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: hillevie
·
W
Foder & Strö hej hoppas ni kan dela med er av era funderingar och erfarenheter.. har en b ponny o undrar nu vad jag ska ha för nå mat i hagen i...
2
Svar
23
· Visningar
2 407
Senast: Theresa
·
K
Hästvård Brukar det va lång läkningstid på en kotledsinflammation från det att man börjar behandla det till hästen kan sättas igång?
2
Svar
30
· Visningar
3 566
Senast: fijja
·
R
Hästvård Lilla pollen fick flytta i tisdags förra veckan. Hon var hur lugn som helst hela tiden, tills igår. Då hon togs in från hagen och...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Rigolette
·
Foder & Strö Här i trakterna är det svårt att få tag i bra hö iår men ensliage finns det gott om. Frågan är om jag redan nu vågar öppna en storbal o...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: syrran
·
A
Hästvård Min häst reagerar väldigt starkt vid fällningsperioder. Blir ganska slö och sådär. (Annars väldigt pig!) Reagerar era pollar också så...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Anniiis__
·
Hästvård Idag efter en vanlig ridtur hoppade jag av hästen för att leda honom sista 10 min till stallet. Efter ca 15m snubblar han till eller...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: mirage
·
M
Foder & Strö Jag håller på och räknar på foderstat till min häst. Men hela tiden blir det för lite fosfor. Det ligger kring 74-80%. Vad kan man ge...
Svar
18
· Visningar
1 082
Senast: milly
·
Foder & Strö Nu sätter jag mig snart ned och gråter!!:crazy: Fick nytt hö för knapt två veckor sen och det är redan dåligt!!!!!!!!!:devil: Ser...
2
Svar
32
· Visningar
2 766
Senast: mul
·
F
Hästvård Någon gång i höst börjar det bli dags att klippa min ponny. Undrar nu om någon har några tips då ponnyn min krånglar så fort...
Svar
16
· Visningar
6 000
Senast: foreverflugan
·
H
Hästvård Min D-ponny fick ont främst i ländryggen för ca en vecka sen, men även vid en punkt i sadelstaden(som gått bort nu). Equiterapeut har...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Halvblod_Rider
·
Foder & Strö Fick ett sms av bonden vi köper hö av : Smältbart råprotein 7.5, Energi 9 mega joule per Kg foder.. Och det betyder?:crazy:
Svar
9
· Visningar
893
Senast: milly
·
Hästvård Jag tror min fina lilla vita är dålig :( Men jag vet inte vad det kan vara.... Finns rätt många möjliga orsaker.... I vilket fall...
2
Svar
26
· Visningar
2 279
Senast: krambanan
·
L
Hästvård Snabb fråga: Vad innebär det att en häst "har carpus i båda fram"? Om säljaren hävdar att detta inte märks av, skulle ni då överväga...
Svar
10
· Visningar
6 988
Senast: Midi
·
S
Foder & Strö Ska man blöta maten till hästen om man ger den typ Kraft och Lucern pellets? Man kan väl ge pellets utan att blötlägga den innan va?
Svar
15
· Visningar
1 153
Senast: Anniiis__
·
Hästvård kan det på något sätt vara skadligt för en häst att äta väldigt mycket äppel? mitt dräktiga ponnysto har ett äppelträd i sin hage som...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: ginnies
·
B
Hästvård Halloj! I sommras köpte jag en fyraårig oinriden unghäst då vissade de sej när vi vet.besiktade henne att hon hade ett överben på...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: Brenda Brown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka