Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Nu har hästen kommit tillbaka från sommarbetet. Det är inte jag utan en annan tjej som har tagit hand om henne nu i snart 2 år, då jag...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Masse
·
T
Hästvård Igår fick min shettis fång... kan inte annat än att svära.. hade inte ens en tanke på att det kunde ske NU när det inte ens finns gräs...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 035
Senast: milly
·
U
Hästvård nu blev jag lite orolig..fast kanske inte behöver vara de. min häst har stått ute i regnet konstant hela dagen och när ja...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Hera
·
D
Hästvård Min syster är på väg att köpa en ny häst. Den förra hästen hon köpte var frisk från början men blev sen halt pga ett fel som enligt...
Svar
6
· Visningar
2 026
Senast: Hera
·
Foder & Strö Spinnoff på Krafft-pelletstråden. Följande uttalande hittade jag på ett av våra stora försäkringsbolags hemsida: "Det kan vara bra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 061
Senast: Helan
·
E
Hästvård jag har länge funderat över detta med den perfekta hästkroppen. hur ska egentligen en häst se ut? vart ska musklerna sitta? vad är det...
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: brosen
·
T
Hästvård .....vid avlivning på en klinik? Både jag och resten av familjen är känsliga för sånt. Sköter dom det själva eller måste man vara med?
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Helan
·
M
Foder & Strö Vad är det för skillnad näringsmässigt på fibergi för ponnyer och fibergi, den vanliga, bas?
Svar
1
· Visningar
643
Hästvård Fick åka och panikköpa en easyboot till fullblodsdonnan idag, som firade fredagskvällen med att dra av sig en framsko. Där fick...
2
Svar
34
· Visningar
2 504
Senast: emindy
·
Hästvård Jaa.. vad tusan gör ni åt swintosvansar? eller är det bara min häst som kliar sig som tusan i svansroten? Jag blir galen!
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Micaela
·
Hästvård Jag har en lietn stilla undran kring tistlar. Min kille nämligen ÄLSKAR tistlar verkar det som. När alla andra hästarna står och rotar...
Svar
2
· Visningar
1 462
Senast: hillevie
·
T
Foder & Strö Vet ej om den hör hemma på foder eller hästhantering/hästvård.... Lånade först en tråd men tror att den passar bättre här... Kanske...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 018
Senast: kickikompis
·
Hästvård Nu "roade" sig min häst med att slå sig i hagen. Såren är tvättade men jag är lite fundersam ändå. Tog kort på det så får ni säga vad ni...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Foder & Strö Hej! Jag har två val när det gäller mina foderrutiner, undrar hur ni skulle ha gjort: Min pålle kommer få ca 10 kg hö och 2 liter...
Svar
18
· Visningar
1 154
N
Hästvård Hej, Jag undrar om någon kan ge lite råd, ska flytta min häst till ett ställe där de fodrar med ensilage, hade "vanligt" hö tidigare...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Nu när det börjar bli frost på nätterna börjar vi med fånghästar få fångest igen!:crazy: Men hur ligger det till... *Om det vart...
2
Svar
35
· Visningar
4 900
Senast: Toria
·
T
Hästvård Jag har hört att gräset har två peroder av hög näringshalt och därmed farligt för fångbenägna hästar. På våren och en period på hösten...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: lundsbo
·
E
Foder & Strö ... för att förebygga sandkolik - hur mycket ger ni? Jag ringde Helsingborgs djursjukhus för att fråga hur mycket som är lämpligt och...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Spirit
·
Foder & Strö Tänkte att vi kunde hjälpas åt att göra en aktuell volymviktstabell för foder! Jag lägger in några som jag har koll på, i...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: ameo
·
M
Hästvård Har lite frågor angående slakt av häst! Spelar det någon roll om den som står som ägare lämnar hästen på slakteriet eller kan någon...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Marie_C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka